E-mailadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Ik zou voor mijn dochter een e-mailadres willen aanmaken dat ze rechtstreeks vanuit outlook expres kan gebruiken, ik heb een ADSL lijn, is het mogelijk om via een andere provider te werken dan mijn ADSL leverancier. Bvb dat zij op Planetinternet een adres heeft via mijn wanadoolijn? En dat zij ook via daar mails kan versturen?

wanadoo biedt toch al de mogelijkheid tot het aanmaken van een extra email adres?

Ja best mogelijk, maar ik zit bij een andere provider, en die weet bst niet dat ik met meerdere PC's op hun lijn zit. En daar heb je enkel aliassen en maar 1 adres...

maar je schrijft toch over je wanadoo lijn?

kijk anders eens hier

succes

zover mij bekend is kun je alleen aliassen maken met een adsl verbinding en geen emailadressen gebruiken van andere providers.

ik gebruik zelf meerdere email adressen
zit zelf bij cistron, maar heb emailadressen via oa wanadoo en hcc
werkt prima!
allemaal pop3

Ik heb vier emailaccounts in gebruik:
Die van Planet zelf
Mijn oude van Zonnet
Mijn Wilders adres en
een Hotmail adres (waar bijna alle spam binnen komt)
Ik heb alleen bij de eerstgenoemde drie als smtp server die van Planet ingevuld.

Groetjes,

Pieter

Dan heb ik hierover ook een vraagje. Als ik dus overstap van planet naar cistron zou ik mijn huidige emailadres kunnen behouden? (planet per eind maart opgezegd)

nee dat lukt niet,

als je abo via planet stopt, stopt daarmee ook je email adres
soms doet ie het nog even maar in principe niet meer
ik heb zelf via wanadoo een free account aangemaakt waarmee ik twee email adressen heb en 20 mb homepage ruimte
die is wel alleen via de inbelverbinding te bereiken, of via iemand met een wanadoo betaald account
prima dus!

Hoi Tanja1968,

Als jij van Planet dat adres mag houden. (Ik weet dus niet of dat ook gecancelled wordt als je je abbonnement opzegt).
Dan is het gewoon een kwestie van de uitgaande server veranderen, omdat de meeste providers geen mail doorsturen. En als je via Cistron iets naar de Planet smtp server stuurt zou je in zo'n geval een foutmelding krijgen.

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door Jheroen
nee dat lukt niet,

als je abo via planet stopt, stopt daarmee ook je email adres
soms doet ie het nog even maar in principe niet meer
ik heb zelf via wanadoo een free account aangemaakt waarmee ik twee email adressen heb en 20 mb homepage ruimte
die homepageruimte is wel alleen via de inbelverbinding te bereiken, of via iemand met een wanadoo betaald account de email adressen werken gewoon via cistron
prima dus!

Planet kennende mag ik dat adres denk ik niet houden. Nou ja, dan maar een mailing rondsturen met emailverhuisadres:D Is ook geen ramp, maar hoopte op makkelijker. Bedankt voor de reacties.

Ik heb een adres aangemaakt bij vt4.net, de mail binnenhalen is geen probleem, maar versturen met dat adres lukt niet. Ze ondersteunen het niet word er gemeld. Had ik ook wel gedacht...

als die provider een pop3 emailserver gebruikt moet je bij uitgaande mail het smtp adres van je provider via welke je internet hebt invullen
dus niet van de email provider maar van je eigen provider
dus bijv. smtp.wanadoo.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan