E-mailbericht op 2 PC's

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo, Ik heb 2 PC's verbonden met een netwerk.
Is het mogelijk als ik 1 e-mail ontvang op PC 1 dat ook kan zien op PC 2?
Het komt voor dat een bericht ontvangen op PC1 (bv een downloadmogelijkheid) dat ik wil zien op PC2 om een programma te downloaden?

Martin

Dan moet je je mail niet via outlook benaderen maar via webmail en daarna beslissen op welke pc je de mail binnen haalt, of [en dit kan bij sommige providers] instellen dat de mail die je met outlook binnenhaalt ook op de server moet blijven staan..... maar anders is: eenmaal binnengehaald is binnengehaald... je kunt het bericht dan hoogstens nog eens aan jezelf mailen en dan op de andere pc je mail openen....

Als ik me niet vergis kan je ook alleen de headers downloaden, dan blijven de berichten wel op je online mailbox staan.
Dan kan je ze van meerdere computers inlezen.

mail op 2 computers

je kunt ook outlook zo instellen dat outlook ze door stuurd naar het adres op de andere computer

succes

schrale 1:thumb:

nog beterwellicht, er betstaat de mogelijkheid om mailboxxen te delen over verschillende pc's.
ze kijken dan beide in de zelfde map. als iemand hier iets wijzigd ( beantwoord, of als gelezen zet ofzo) dan is dit meteen zichtbaar op de ander pc.
Mits de outlookmappen gedeeld zijn

ikzelf gebruik dit zo met 'n collega.

weet niet zeker of er 'n server voor noodzakelijk is. google biedt wellicht uitkomst

prive gebruik ik trouwens Gmail van google, op elk systeem toegankelijk, en uptodate
3GB mailbox

Ik doe het zo..
ik heb op mijn laptop bij internet opties zo ingesteld dat ie de mail 5 dagen op server laat staan en bij mijn pc thuis alles gewoon downloaden
dus als ik op mijn werk of onderweg mijn mail lees dan laat ie een kopie op de server achter
en 's avonds thuis op m'n home pc heb ik dus echt alle mail staan

soms een tip ??;)

5 dagen bewaren!!!

Heb ik wel eens gedaan,

lastig als je veel mail krijgt .........dan zit de mailbox snel vol!!!!!!!!

Gr Schrale:eek:

dan zit de mailbox snel vol!!!!!!!!
Gr Schrale:eek:
tis dus max 5 dagen
want iedre keer als ik met mijn vaste pc inlogd maakt ie mijn mailbox leeg
daar mag dan niet meer dan 5 dagen zitten tussen dat ik 'n mailtje download met m'n laptop en dat ik m'n mail op m'n home pc download
want dan staat ie niet op mijn home pc
maar ieder zijn maniertje
was maar een tip(je)

Laatst bewerkt:
mail op 2 computers

Ja dat klopt,

Het is wel zo dat ik zelf BV 's-avonds m'n box leeg maak,en dan gem 10 mb binnen krijg,
en als je dan een dag overslaat zit hij vol en krijgen de verstuurders een bericht dat mijn box over zijn quota zit..........en meestal krijg je de belangrijkste dan net niet binnen!!

Maar je hebt gelijk ieder zijn manier!!!!!!

Blijven plakken he'

Gr Schrale:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan