E-mailen via MS Outlook 2007 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Al geruime tijd wordt geprobeerd e-mails te lezen en te verzenden via Outlook 2007. Om de een of andere reden lukt dit niet. Wat opvallend is dat het lezen en verzenden van e-mails via Windows Mail wel lukt. Als ik naar de accountinstellingen in Outlook 2007 kijk ziet alles er heel normaal uit. Het gaat om de internetprovider Hetnet.nl.

De informatie is informatief maar levert niet het gewenste resultaat op omdat alle instellingen in het account al goed staan. Er moet een andere oorzaak liggen aan het probleem. Contact met de helpdesk van Hetnet levert ook niets op. Ik blijf dus zitten met het probleem dat de e-mails niet ontvangen en verzonden worden. Mogelijk is een bepaalde instelling in Outlook 2007 de reden van dit probleem.

De informatie is informatief maar levert niet het gewenste resultaat op omdat alle instellingen in het account al goed staan ......

Buh .... Informatief?
Heb je wel alle stappen gevolgd die er onder Outlook 2007 worden aangegeven bij de help van HetNet ......

Er moet een andere oorzaak liggen aan het probleem. Ik blijf dus zitten met het probleem dat de e-mails niet ontvangen en verzonden worden. Mogelijk is een bepaalde instelling in Outlook 2007 de reden van dit probleem.

Tja .... en die instellingen worden nu net zo goed uit de doeken gedaan via die link bij HetNet.

Er zal dus inderdaad een verkeerde instelling door jou zijn gemaakt. Maar van hier uit is dat natuurlijk moeilijk te 'zien.
Wellicht moet je de mail-accounts die je nu in OL2007 hebt staan maar even helemaal verwijderen.
En dan weer opnieuw aanmaken, zoals bij HetNet wordt uitgelegd.
Andere optie: probeer het eens onder een andere gebruiker onder Windows ..... kijken of het daar ook niet lukt.

Het probleem is inmiddels opgelost. Navraag bij de helpdesk van Hetnet maakte duidelijk dat mogelijk een fire wall de oorzaak van het probleem kon zijn. Op de PC was als antivirusprogramma Trend Micro geinstalleerd. Na een de-install van dit programma bleken alle problemen met Outlook 2007 voorbij. Uiteraard heb ik een ander antivirus programma (NOD32) geinstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan