e-mails die ik niet heb gestuurd krijg ik terug van de mailer-daemons met virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuske747

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2004
Hoi allemaal,
Ik ben echt ten einde raad...
Ik gebruik anti-virusprogramma AVG en het is altijd up to date, ik doe wekelijks viruscontroller laten lopen, en die vindt niets....En maak gebruik van Ad-Aware 6, die vind ook niets en als die wat vindt wordt t opgelost....

Hoe kan het dan, dat ik dagelijks 2 à 3 mails ontvang, van postmaster delivery systems, mailer-daemons etc, met de melding dat mijn mail aan huppeldepup@huppel.nogwat is geweigerd vanwege een virus wat in de mail zat?????

Nou heb ik 1 die mails nooit gestuurd, 2 zijn het adressen die ik absoluut niet ken, 3 zijn het adressen die ook niemand in mijn adresboek kent.
In mijn verzonden items zit ook niets van die mails....ik snap er echt helemaal niets van!

Ik hoop dat dit een bekend probleem is, waar ook een oplossing voor bestaat!!!
Alvast bedankt voor reacties!!!
groetjes
Suuske747

dat zijn nu typisch de trucs van virusverspreidprogramma's, jij gaat denken dat je iets fout gedaan hebt en plop daar is het virus (als je geen antivirus hebt)
gewoon negeren en deleten!
:cool:

ik krijg die dingen ook dagelijks

Welkom op Helpmij!

Jouw emailadres staat bij iemand in de pc die WEL besmet is. Een kenmerk van een virus is dat hij email verspreidt met jouw naam erbij, terwijl hij via een ander verstuurd wordt omdat je naam toevallig in DAT adresboek staat.

Dus jij bent virusvrij en bent niet de verspreider. Dus gewoon verwijderen die mail.

Je zou bv mailwasher kunnen gebruiken om dit soort dingen te verminderen http://www.mailwasher.net/main.php

Laatst bewerkt:
Deze automatische mailtjes beginnen al een vorm van spam op zich te worden.

Veel providers zijn er intussen ook al mee gestopt omdat de schijnbare afzenden toch vaak niet de werkelijke afzender van het virus is.

wordt steeds erger

Bedankt voor jullie reacties!!
Ik heb ook zeker jullie adviezen opgevolgd.
Helaas is het probleem er niet mee door opgelost, mailwasher pro kan helaas de steeds meer varieerende titels niet bijhouden.
Het probleem wordt er zelfs erger op...zoals vandaag kreeg ik 45 van die meldingen van dezelde server van pioneer van 45 verschillende niet bestaande pioneer e-mail adressen aan wie ik dus niets heb gestuurd.
Iemand had de tip gegeven iedereen in mijn adreslijst nog eens te vragen hun virus-updates in orde te brengen...maar ook dat heeft niets opgeleverd naar zij zeggen, was iedereen clean.....
waar komt het toch in hemelsnaam vandaan?!!?!
*diepe zucht*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan