e-mails Live mail zowel op vaste pc als op notebook laten binnenkomen in zelfde map

Status
Niet open voor verdere reacties.

wendytje77

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2009
Hallo,

Wij hebben sinds kort een notebook met Windows 7 erop.
We hadden al een vaste pc met XP erop.
Op beide is nu Windows Live Mail geïnstalleerd.
Graag hadden we onze e-mails zien binnenkomen zowel op de vaste pc als op de notebook, maar dan wel in dezelfde map zodanig dat als er bv. op de notebook een e-mail wordt verwijderd, deze ook op de vaste pc is verwijderd.

Dank voor jullie hulp!

Wendy

Hoi,

Helaas, .... dat zal niet werken.
Wat je zou kunnen doen is alleen nog 'on-line' je mail afhandelen (Hotmail, Live of Gmail o.i.d.). Dan heb je het probleem helemaal niet meer .....
Of - als je Gmail gebruikt - IMAP

Laatst bewerkt:
he jammer.....

En wat is de reden daarvan? Omdat het twee verschillende besturingssystemen zijn?

Op mijn werk werkt het nl. wel zo. Er zijn twee secretaresses, mijn collega en ik. De e-mails gericht aan het secretariaat komen op allebei onze computers, maar als ik er een delete is deze mail ook weg bij mijn collega of als ik een email in een bepaalde map zet, staat die bij mijn collega ook in die map.

Laatst bewerkt:
he jammer.....

En wat is de reden daarvan? Omdat het twee verschillende besturingssystemen zijn?

Op mijn werk werkt het nl. wel zo. Er zijn twee secretaresses, mijn collega en ik. De e-mails gericht aan het secretariaat komen op allebei onze computers, maar als ik er een delete is deze mail ook weg bij mijn collega of als ik een email in een bepaalde map zet, staat die bij mijn collega ook in die map.

Op je werk wordt mail afgehandeld via een zogenaamde 'mailserver'. De mail blijft op de mailserver staan en komt niet op jou werkpc terecht.
Dat zal je ook merken, want wanneer je op je werk niet achter je eigen pc, maar op een andere pc inlogged, kan je toch je mail afhandelen.

Thanks !

Kunnen wij dan op onze vaste pc boven geen mailserver maken en hoe werkt zoiets?

groetjes
wendy

Thanks !

Kunnen wij dan op onze vaste pc boven geen mailserver maken en hoe werkt zoiets?

groetjes
wendy

Wendy ... je bent geweldig.
Nee, zoiets kan niet - tenzij jullie natuurlijk bulken van het geld :p
De handigste manier is eigenlijk wat ik al zei/schreef.
Maar jullie (wie zijn 'jullie' eigenlijk?) hebben w.s. geen Hot- of G-mail .....

Haha lach maar met mij. Ik weet het, ik ben maar een leek op dit gebied. Reden waarom ik op dit forum kom snollen natuurlijk he :)

Tja, ik heb nog wel een vergeten Yahoo accountje, maar al mijn mails komen via Zeelandnet en dat wens ik toch zo te houden eigenlijk.

Ik denk dat ik de mails dan gewoon op de notebook ga laten binnenkomen en op de vaste pc niet meer. Denk toch dat we die niet veel meer zullen gebruiken nu er beneden een notebook staat. Handig ! Ik heb alleen geen zin om alle mails twee keer te moeten bekijken, deleten, verplaatsen enz.

Bedankt voor de moeite in ieder geval he !

Groetjes
Wendy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan