E-mails overzetten op nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen Kampioen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Beste computerliefhebbers,

ik ben momenteel bezig met het installeren van een nieuwe computer. Op mijn oude computer heb ik een heleboel e-mails staan, die ik in de loop der tijd gekregen heb. Ik zou deze graag bewaren. Daarom een tweetal vragen:

1. Kan ik mij e-mails die ik in mappen van Outlook Express heb bewaard gewoon met een schijfje of CD'tje overzetten op mijn nieuwe computer?

2. Kan ik deze mappen i.p.v. in Outlook Express ook in Microsoft Outlook uit het Office-pakket inladen?

Oftewel, kan ik mijn e-mails die ik op mijn oude computer in mappen heb bewaard, nu op mijn nieuwe computer in Microsoft Outlook inladen?

Hoop op een spoedig antwoord.

Mvg Jeroen

Van OE naar OE kan iig erg makkelijk met e-Backup van www.inachis.com
Overpompen van OE naar OutlookOffice weet ik zo niet.

Wat je ook zou kunnen doen is de 2 pc's aan direct elkaar koppelen hetzij USB hetzij parallel, en de gegevens mbv de windows cd onder "perform additional task" overpompen.
Maar met e-Backup is wellicht makkelijker.

De makkelijkste is om je e-mail naar jezelf te verzenden. Eventueel open je tijdelijk een account bij Hotmail of Yahoo. Je zend ze daar en vervolgens naar je nieuwe PC.

De e-mails kun je niet op een CD zetten, of je moet ze eerst opslaan als document.
Je moet de bestanden waar de mail in zitten opslaan. Bij Outlook Express zijn dat je:
*.dbx bestanden. Je adresboek is de *.wab bestand.
Outlook werkt niet met DBX. Daar staat alles in een bestand, en dat is een *.pst bestand.

Over Outlook Express en Outlook heb ik hier op het forum al 1 en ander uitgelegd. Je zou het op kunnen zoeken met de optie: Zoeken en vervolgens EO en Outlook invullen.

Groetjes :D
Falco

In Outlook Express ga je naar ''bestand'' bovenaan,en dan kan je gewoon importeren of exporteren,volg de wizard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan