e-mails verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Ik wil een e-mail account van mijn pc verplaatsen naar mijn laptop.
Dat is op zich geen probleem maar de e-mails die daar in staan kan ik die ook naar de nieuwe locatie verplaatsen?
Omdat ik heel veel e-mails had en Outlook Express daar traag van werd heb ik ook 2 extra mappen gemaakt met verzonden e-mails en ontvangen e-mails. Ook deze e-mails wil ik dan verplaatsen naar mijn laptop. Kan dat? En zoja hoe doe ik dat?
 
Hoi,

Gebruik je op de laptop ook OE of is dat inmiddels Vista en Windows Mail
 
Op mijn laptop heb ik ook gewoon Outlook Express en XP
 
Ga op de oude pc naar de map waar OE de gegevensbestanden opslaat
C:\Documents en Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Identities\{5E8F7875-3507-40BF-92EB-D25477E62602\Microsoft\Outlook Express (het geheel tussen accolades kan ook een andere combinatie zijn)
Kopieer en/of verplaats deze bestanden naar dezelfde map op de nieuwe pc.
De lokatie van het adresboek:
C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Address Book.
 
Bedankt Teun.
Ik ga het vanmiddag proberen, je hoort wel of het gelukt is.
Gr Rob.
 
Heb de map gevonden maar als ik die mapjes met e-mails dan kopieer in de map C:\Documents en Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Identities\{5E8F7875-3507-40BF-92EB-D25477E62602\Microsoft\Outlook Express
dan staan ze daar wel maar niet in mijn Outlook Express scherm daar komen de mapjes niet.
 
Laatst bewerkt:
In de bijlage vind je een uitgebreid document hoe een backup te maken en terug te zetten.
Verplaats de backup naar een andere machine en volg mijn document weer.

Dit is voor mails en adresboek.
 
Omdat ik heel veel e-mails had en Outlook Express daar traag van werd heb ik ook 2 extra mappen gemaakt met verzonden e-mails en ontvangen e-mails. Ook deze e-mails wil ik dan verplaatsen naar mijn laptop

Moet ik dan eerst de accounts die ik op mijn laptop wil hebben installeren en ook de bovenstaande mapjes waar ik een heleboel mails heb bewaard aanmaken?
 
Gewoon exact mijn document volgen, dan gaat de rest vanzelf.
 
Laat even weten of het gelukt is, of waar de problemen zich voordoen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan