E-MU 0202 USB Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom300

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Berichten
44
Hallo Allemaal,

Onlangs heb ik een E-mu 0202 USB externe geluidskaart aangeschaft. Voorheen had ik de 0404 PCI, maar ik miste hier de headphone uitgang, vandaar de overstap op een USB variant waar de headphone uitgang wel op zit.

Na het verwijderen van alle "oude" drivers, heb ik de laatste nieuwe drivers van de EMU site gedownload en geïnstalleerd.

Op zich doet de kaart prima zijn werk. Het probleem is echter het volgende: tijdens het afspelen van geluid (of dat nu itunes is, streaming radio of een track in FL-Studio), hoor ik kleine "hick-ups". Hele kleine onderbrekingen of "kraakjes", het is net alsof iemand anders in het huis een elektrisch apparaat in- en uitschakelt. Ik heb al geprobeerd de sample rates te veranderen maar bij elke rate tussen de 44 en 192Khz doet ie dat. Sluit ik de kaart aan op de laptop, dan gaat het helemaal goed. Het ligt blijkbaar aan mijn PC. Het vreemde is dat het met de PCI kaart niet het geval was.

Heeft iemand een tip wat ik kan doen of waar ik moet zoeken?
Ik gebruik de kaart uitsluitend voor de weergave van geluid met FL-Studio en het afspelen van tracks in iTunes maar dit is super irritant.


Thanks!!


Groeten, Tom
 
Hoi Tom,

Probleem is niet de samplerate maar de asio buffergroote.
Deze zal op je laptop anders ingesteld zijn dan op je PC.
Geen idee waar je die kan instellen (Afhankelijk van besturing systeem en ken kaart verder niet.)
Maar in die hoek moet je het zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan