E: Partitie kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

117NU

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Hallo,
ik wou paar dagen geleden mijn 2 partities samenvoegen, ik wist nog niet echt hoe dit gedaan moest worden. Op de E: partitie stond helemaal niets behalve 1 bestand waarvan ik de naam niet meer weet. Ik dacht ik ga dit kopieren naar de C: schijf maar ik had het bestand geknipt zodat die partitie helemaal leeg moest zijn. Toen ik het wou plakken in de C: schijf lukte dit niet en moest ik wel op ANNULEREN klikken. Nu is die E: partitie helemaal weg. Als ik naar deze computer kijk zie ik alleen nog C: maar als ik in computerbeheer kijk zie ik de C: schijf en is er onder nog een schijf maar zonder naam. Als ik daar rechts op klik komt er ook alleen maar HELP. Nu is mijn vraag hoe kan ik mijn E schijf terugkrijgen en hoe moet je eigenlijk 2 schijven samenvoegen.
Dank bij voorbaat

Plaats voor de volledigheid de afb. uit het andere topic ook even hier,dan hebben de andere lezers hetzelfde overzicht ;)

Je hebt dus Testdisk al opgehaald en doe nu het volgende.

1.Start Testdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Analyse en enter.
4.Blijf enteren totdat je onderin het scherm "Write" ziet staan.
5.Selecteer Write,enter en volg de aanwijzingen.

Greetz

:( ik heb gedaan wat je zei,ik ben eerlijk gezegd nonchalant geweest en heb de 2 eerste partities write gedaan(omdat er niets gebeurde was ik niet zeker,toen pas zag ik dat ik moest rebooten) nu start de pc niet meer op, ik kom op een zwart scherm ik moet CTRL ALT DELETE doen er staat BOOTMGR is missing,ik kom niet verder dan de startscherm van toshiba

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    34,7 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
toen pas zag ik dat ik moest rebooten
Sorry hiervoor,dat had ik beter direct kunnen duidelijk maken.

Heb je een originele Vista cd,of is het een recovery cd?

Greetz

het is een recovery,heb er al naar gekeken,ik kan niet herstellen zonder dat de hele schijf word gewist,en ik heb echt wel al die bestanden nodig voor school

hmm dat gaat een beetje moeilijk zijn want nu zit ik op een xp pc,kan ik ook op een andere manier zo een cdtje maken?

Je haald een kant en klare iso-file binnen,die kun je op elke PC branden.

Je weet hoe een iso-file te branden?

Met b.v. Nero via Nero BurningRom > Recorder > Burn Image.

Het is me eindelijk gelukt:D ik ben nu weer op mijn eigen pc:) heel erg bedankt, ik ben zo blij:) Zelfs mijn E: partitie is er terug, nu zie ik die bestand daar ook terug in, het was een TAG-bestand. nu zou ik eigenlijk willen vragen hoe ik die 2partities 1 kan maken, en heeft het invloed op de snelheid van mijn pc dat ik 2 partities heb, ik gebruik de E: partitie niet en weet eigenlijk ook niet hoe ik ermee moet werken. Daarmee dat ik liever 1 grote heb.

Mooi zo,ik ben erg blij voor je :thumb:
Het is me eindelijk gelukt
Vertel even wat je hebt gedaan,wellicht heeft een andere lezer er dan ook nog iets aan ;)
Zelfs mijn E: partitie is er terug
Zeer waarschijnlijk door die actie met Testdisk.
nu zou ik eigenlijk willen vragen hoe ik die 2partities 1 kan maken, en heeft het invloed op de snelheid van mijn pc dat ik 2 partities heb,
Dat kan b.v. met een programma als GParted,maar omdat dit nooit zonder gevaar is,dien je wel eerst een backup te maken.

Het hebben van meerdere partities heeft,voor zover ik weet,geen invloed op de snelheid van de PC,dus dat is geen goede reden om de partities samen te voegen,integendeel zelfs.

Het is eerder een voordeel om meerdere partities te hebben,omdat het je de mogelijkheid biedt om daar belangrijke data op te slaan,buiten de Windows partitie.

Storing vindt vooral plaats op de Windows partitie en bij een mogelijke crash,blijft de data buiten schot ;)
ik gebruik de E: partitie niet en weet eigenlijk ook niet hoe ik ermee moet werken
Ik neem aan dat je met de E:\ partitie de DATA partitie bedoeld.

Op de E:\ partitie kun je bijvoorbeeld Mijn Documenten,Mail,Adresboek en de Favorieten permanet opslaan,zodat bij een een onverhoopte crash deze data gesaved blijft.

Mocht je deze data willen verplaatsen,dan vindt je hier onder punt 72 hoe je dat aanpakt.

http://valkarts.nl/pctips/#mydocuments

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan