E-reader niet zichtbaar in verkenner

nijland60

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2008
Ik heb mijn Kobo E-reader aangesloten op mijn Laptop Windows 10.
Ik heb op de knop "verbind' gedrukt, apparaat is verbonden en laat op.
Apparaat is ook zichtbaar bij "hardware veilig verwijderen" rechts onder op taakbalk.
Ook zichtbaar in "apparaten en Printers".
Maar de map is niet zichtbaar in verkenner en kan er dus geen boeken naar slepen vanuit mijn computer

Bijlagen

• geen Kobo.JPG
    geen Kobo.JPG
    37,6 KB · Weergaven: 7
  • kan niet oplossen.JPG
    kan niet oplossen.JPG
    64,7 KB · Weergaven: 6
Waarom gebruik je Calibre niet om je boeken(bibliotheek) te synchroniseren met je e-reader?

Geen idee, dat ken ik niet. Ik leen ebooks via de bibliotheek. Dat gaat via Adobe Digital Editions.

Kun je dus ook via Calibre doen. Is een perfect programma voor eBooks, en (ook) gratis.

Dat heb ik geinstalleerd. Ik heb het boek in Calibre staan. maar kan het nu ook niet naar de E-reader kopiëren. Want mijn E-reader is niet zichtbaar in de Verkenner.
Dat is dus mijn probleem, of is er nog een andere methode?

Probeer eens verborgen bestanden in je verkenner aan te vinken...

Ik verzin ook zo maar wat...

1732895268515.png

Niet elk usb-kabeltje voor de aansluiting op de pc is geschikt voor gegevensoverdracht.
Het zou dus aan het kabeltje kunnen liggen. Het kan ook zijn dat het kabeltje niet helemaal goed meer is. dan laadt ie wel op, maar kan geen gegevensoverdracht (de Verkenner dus) uitvoeren.
Kortom: probeer het met een ander USB-kabeltje, of koop anders een nieuwe en let dan goed op dat het er eentje is voor zowel opladen als gegevensoverdracht.

Ik heb de E-reader verwijderd in apparaatbeheer. Daarna computer weer opgestart met de Kobo aangesloten op USB. Dat was de oplossing. Maar bedankt voor het meedenken

Nu nog even de vraag op “opgelost” zetten…

Terug
Bovenaan Onderaan