E-reader Pocketbook mini doet niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chelc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jun 2015
Beste allemaal,

Ik heb vanmiddag een Pocketbook mini e-reader gekocht bij de mediamarkt. In de handleiding staat dat je 'm bij het eerste gebruik zo'n 8-12 uur moet opladen. Ik heb 'm nu al 2 uur in de lader zitten, maar volgens mij doet hij niks.. Tenminste ik zie niet of hij oplaad. Zie geen led lampje schijnen en ook als ik 'm aan wil zetten doet hij niks. Ik heb ook geprobeerd om de kabel in de laptop te steken en ook hier doet hij niks.. Kreeg geen melding op mijn laptop dat er een nieuw apparaat is aangesloten en etc. Moet ik even geduld hebben en totdat hij helemaal opgeladen is na een dag, moet ik een programma installeren of heb ik gewoon te maken met een defect apparaat?

Iemand hier ervaring mee??

Groetjes

Laatst bewerkt:
Hallo

"een Pocketbook mini e-reader gekocht bij de mediamarkt"

Gelukkigkijk bestaat er slechts 1 model van dit toestel , en weet iedereen nu duidelijk en zonder enige twijfel over wat we nu spreken ???:o

Vermelding merk/typenr , etc ... is uiteraard nuttige , maar jammerlijk genoeg niet vermelde info ... zo sluit je potentieel specifiek nuttige antwoorden uit.

Desondanks een poging :

Normaal gezien dient een dergelijk toestel op te starten zelfs zonder extra op te laden.

Een l.i.o.n. battery is meestal voor 3/4 vol , als deze gemonteerd wordt.

Mits dit toestel nu niet wil opladen , betekend dit vermoedelijk dat de battery te plat is om de oplaadelektronika te voeden , waardoor deze niet wil opladen. (g.s.m.'s hebben dit ook).

Laat dit toestel nog enkele uren opladen ... , misschien zal de oplaadelektronika toch beginnen de battery op te laden.

Mocht opladen toch ineens lukken .... hou deze info in het achterhoofd ...

Een te diep ontladen l.i.o.n. battery bezit nooit meer de levensduur van een battery die wel altijd korrekt is behandeld.

Controleer ook of de originele fabrieksverzegeling nog aanwezig was , en dat de doos van dit toestel niet opnieuw werd hersloten door mediamarkt.

Spreek dan niet over de meestal extra aangebrachte spanbanden , maar wel specifiek over de originele fabrieks verzegeling.

Peter

Hoi peter,

De e-reader heet alleen pocketbook mini, anders had ik de rest er bij vermeld.

Desondanks bedankt voor de reactie!

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo te zien ben je gek op quotes...zie 3x hetzelfde bericht onder elkaar. Wat heeft het voor nut als er geen andere reacties tussen staan vraag ik mij af..?

Tip: als het ding niet functioneert, ga er niet zelf mee lopen rommelen, gewoon terug naar Mediamarkt en laten ze maar aantonen dat het ding werkt, daar heb je toch garantie voor dacht ik?

Dat quoten zal wel een foutje zijn? Maar blijkbaar had jij het oordeel daar al klaar voor staan.

Rommelen doe ik sowieso niet ik vroeg mij alleen af of dat ik iets verkeerd deed. Toch bedankt

Heeft niks met oordeel te maken maar blijkbaar zie jij niet in dat quoten van van bericht totaal geen zin heeft als jij direct in het volgende bericht, zonder andere reactie van iemand anders, reageert.
Dat bevorderd de leesbaarheid niet, afgezien van het feit dat het niets toevoegt.
Ik quote jouw reactie toch ook niet..?

Ik wil alleen zeggen dat u denkt dat ik dat zomaar deed, u roept maar terwijl u van niks weet. Het is een foutje wat ik zo via mijn smartphone niet aangepast krijg, ik wilde een reactie plaatsen maar toen ging het mis denk ik.

Waar een mens zich druk om kan maken. Fijne dag verder.

Beste Scrapheap,

Een volgende keer volstaat een misbruikmelding alleen ook dan kan de moderator dit verder op pakken ipv hier op te reageren.

Welkom Chelc,

Ik heb bij deze de quotes verwijderd. Als je de knop "snel reageren" of "reageer op vraag" gebruikt krijg je normaal gesproken geen quotes.

Succes met je vraag :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan