E-sata op ASUS P5KR mb met WIN XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

luke52

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 apr 2009
Ik heb 4 hdd op mijn normale sata aansluitingen staan ,dat werkt zonder problemen.Ik heb nu een 5e schijf bijgeplaatst op e-sata1 ,deze word herkend in de bios en win xp maar ze is enorm traag(30 gig kopieren zou 5uur duren).Volgens mij moet er ergens een driver voor die e-sata poortjes geinstalleerd worden(JMICRON 36X) of zoiets.
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Ik heb 4 hdd op mijn normale sata aansluitingen staan ,dat werkt zonder problemen.Ik heb nu een 5e schijf bijgeplaatst op e-sata1 ,deze word herkend in de bios en win xp maar ze is enorm traag(30 gig kopieren zou 5uur duren).Volgens mij moet er ergens een driver voor die e-sata poortjes geinstalleerd worden(JMICRON 36X) of zoiets.
Heeft iemand hier ervaring mee ?

5 uur voor 30gb hoesnel kopieert hij dan per/s

30 GB in 5 uur is iets van 2 of 3 mb per seconde denk ik.
Maar ga eens naar apparaatbeheer, staan er daar gele uitroeptekentjes? Zo ja bij welke onderdelen precies?

Bedankt voor de reacyie alvast !

Ik heb inderdaad een geel vraagteken staan bij SM-BUSCONTROLLER

Luke52

Je chipset driver installeren, deze kun je downloaden bij Asus.

Je chipset driver installeren, deze kun je downloaden bij Asus.

Je was me voor :thumb:
Maar inderdaad, download je chipset driver van http://nl.asus.com -- download -- product: motherboard -- Series Socket775 - P5KR -- OS: Win XP -- Tabje Chipset -- Als het goed is de tweede update van 26 MB.

De vraag is opgelost

Crash en Ronald

Zeer bedankt voor de reacties,na mijn sm-driver geinstalleerd te hebben van de cd van het moederbord is alles ok.
Voor de leken onder ons wil ik nog zeggen dat een fout op een klein en stom plaatsje kan liggen en dat we dan geluk hebben dat er mensen bestaan als deze beide gasten die u uit de **** helpen !!
Hopelijk tot wederhoren jongens,maar zonder **** dan !!!

thx
LUKE52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan