E-Tech PCI56SRXV modem, ook als Fax te gebruiken? Ook onder W XP Pro? Is het wat?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miauw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik ben een oude PC aan het ontleden en kwam een E-Tech PCI56SRXV modem tegen, maar weet niet of het ook als fax te gebruiken is. Software heb ik er helaas niet bij, maar is dat er nog wel voor Windows XP Pro?

Misschien nog wel belangrijker, heeft het wel zin om deze modem als fax te gebruiken?

Als ik de informatie van de XP/Windows2000 driver mag geloven is het een faxmodem.

Geen idee of je nog behoefte hebt aan een faxmodem, dat kun je beter zelf beoordelen. Ik vindt het idee om een faxmodem te hebben om mee te verzenden wel makkelijk, maar gebruik het zeer incidenteel (ong. 1x per jaar), omdat e-mail zo langzamerhand de functie van faxen heeft overgenomen.
Voor ontvangst van faxen moet de pc aanstaan en is dus misschien niet ideaal.

Ik heb hierbij nog even niet gesproken over de logistieke problemen om een extra telefoonkabel naar de pc te laten lopen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik zat mij af te vragen of het niet handiger is om dan een all in one printer met fax functie te kopen.

De printer doet toch al een beetje raar, dus mogelijk aan vervanging toe.

Als ík de keuze zou hebben (zeker als de huidige printer onbetrouwbaar lijkt te zijn) dan zou ik zeker voor een apparaat gaan dat 'zelfstandig' (dus zonder dat een pc hoeft aan te staan) faxen kan ontvangen en versturen en ook printen.

Dus een all-in-one met faxfunctionaliteit lijkt mij een prima idee in jouw situatie.

Vraag je daarbij wel even af of je misschien liefst een draadloze (en/of bedraad) aan thuisnetwerk aan te sluiten apparaat zou willen kopen en indien ja, vraag dan zeker even na wat via het netwerk dan 'netto' met het apparaat gedaan kan worden. Soms is bijv. de fax- of (vooral) de scanfunctionaliteit alleen te gebruiken vanaf pc's die via USB zijn aangesloten, dus niet over het netwerk.

Succes,

Tijs.

Ik denk er nog even over na, weggooien is zo gebeurd.

Als ik de faxmodem ga gebruiken, dan moet ik alleen de boel tegen betaal nummers beveiligen.
Ik wil het voor uitgaande faxen gebruiken, maar soms is ontvangen ook best handig.

Zijn er Combi printers met Fax die i.p.v. direct op papier ook in het geheugen kan opslaan om ze op de PC eerst te bekijken of er troep tussen zit zodat dat meteen verwijderd kan worden voor ik het ga printen?

Ik heb nu een Canon Prixma MP610, maar de kop geeft strepen, echter wil ik nog een poging doen deze schoon te krijgen.

Ik heb een inktresetter, dus een beetje zonde om meteen over te stappen, want de inkt is lekker goedkoop.

Als dat niet lukt, dan wil ik naar de volgende merken kijken:

Canon
Epson
Brother

DVD's printen is geen pré, maar wel mooi, al heb ik het tot nu toe nog nooit gedaan.

Indien geen DVD's printen, misschien is het dan handig naar een laser combi te kijken, maar zo'n combi is volgens mij nog erg duur.

Foto's printen is wel leuk, al doe ik dat thuis op normaal papier, want afdrukken doe ik liever via de winkel op foto papier.

Laatst bewerkt:
M.b.t. die all-in-one even in de juiste groep vragen stellen, want daar kan ík geen advies in geven.

Juiste sectie zou deze kunnen zijn.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan