E-tech router instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ofptim

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Ik ben niet zo een kenner van netwerken. dit heb ik, e-tech adsl router met 4 ports. adsl verbinding en 2 netwerk kabels (niet crossover). ik wil mijn e-tech router dus gebruiken om internet op 2 pc's te hebben en deze in netwerk te zetten. netwerken kan ik maken met windows. maar hoe moet ik de router instellen om verbinding te maken met internet. het lukt me niet echt. ik geraark aan de instellingen van de router via het IP adres, ik heb de nodige informatie van de provider ingevoerd maar ik krijg geen verbinding. moet ik in windows iets instellen ofzo? of moet ik nog een extra instelling doen?....

Welk type Etech router is het, ik vraag me af of er namelijk wel een modem inzit?

Ik zit momenteel op internaat, dus dat kan ik niet zeggen. maar ik ben er zeker van dat er een adsl router inzit, staat op de doos en ik heb de ingangen voor adsl achteraan ;). maar wat moet ik juist doen om mijn internet verbinding in te stellen, wat zijn de stappen.

Er zat geen cd bij met een configuratie programma??
Dat zou namelijk erg makkelijk zijn.
Je zult moeten kiezen oor pppoa verbinding maken met je provider, daar zul je alle gegevens in moeten vullen van deze en dat zou dan voldoende moeten zijn, mits het modem al wel ingesteld staat om in te kunnen bellen, zoals dat heet.
Maar als je toch een type kunt vinden, dan kan ik even zoeken naar een handleiding voor je.

ok, zodra ik thuis ben geef ik een typenummer door en ga ik nog eens probere. maar ik moet dus niets aan de instellingen van windows of IE wijzigen? als ik de instellingen invoer en de router aanzet zit ik op het internet. en ps er zat geen installatie cd bij.

Nee je moet niets aan windows veranderen, deze instelling moet je zoeken in de router, die moet namelijk weten hoe hij verbinding moet maken en met wie.
Dus niets wijzigen in wondows, deze is al goed ingesteld namelijk.

welke provider gebruik jij.
Dus van wie krijg jij internet?

Misschien wel handig.

Voor de meeste routers gaat het volgende op:
Typ in je adresbalk 192.168.1.01 OF 1.0.0.0.138.
Er is er nog eentje maar die herinner ik met niet.
Als je dat nummer hebt ingetypt maak je contact met je router. Je kunt dan de zaak in gaan stellen.
Het zou wel handig zijn als je de handleiding had maar ik denk dat iedereen hier je op dat moment ook wel verder kan helpen.
Misschien kan iemand anders even dat ander nummer opgeven.

e-tech

Je moet naar de site van e-tech gaan. en vervolgens haal je daar de laatste update van de firmware.
Deze zit in een zip bestand.Eventueel doe je dat op een andere computer en vervolgens op je eigen computer uitpakken en opslaan.

Het volgende stukje geldt voor een Etech modem/router en waarschijnlijk ook wel voor andere modem/routers met (bijna) dezelfde firmware.

Je moet naar de configuratiepagina van je modem/router gaan. Bij de meeste Etech modem/routers is die via je webbrowser (zoals Internet Explorer) bereikbaar door in de adresbalk in te tikken: http://10.0.0.2 Het kan zijn dat het in jouw geval een ander adres moet zijn. Zoek dat even op in de handleiding van je modem/router.
Je moet dan een username en een wachtwoord invullen. Log dan in als Administrator. Standaard doe je dat met de volgende username en password:
username = admin
password = epicrouter (soms ook gewoon: password) (zie hiervoor ook de handleiding van je modem/router)

Je ziet dan een configuratiepagina met aan de linkerkant verschillende menu's. Scroll een stukje omlaag tot je links "update firmware" ziet staan.
Daar ga je verder en als hij om het bestand vraagt dan geef je het path op waar je het uitgepakte bestand hebt staan.
Daarna zou hij gewoon weer moeten werken.

Als je tiscali als provider hebt dan ligt daar het probleem. deze hebben er namelijk geen rekening mee gehouden dat mensen ook andere routers gebruiken, en zij hebben de afgelopen dagen een verandering ingevoerd.
Maar met deze update moet het lukken. Succes.

Heb ook een E-tech router modem. Als je de beschrijving van het boekje goed door leest is het een fluitje van een cent. Daarin staat precies wat je moet doen. Na het installeren moet je de instellingen van je EIGEN provider goed instellen. Pas dan heb je verbinding met internet. Dus je usernaam etc. van je provider moet je ook invullen.

Succes,

PJ

Maar als je ons het type geeft kunnen we je ook verder helpen hoor.
Dan doen we dat gewoon stap voor stap samen.....

Ik heb ook lang problemen gehad met het aansluiten van de router.
Wat was het probleem.
Pas na een paar uur krijg je van de provider (in mijn geval Tiscali) een IP-adres toegewezen. Dan pas kan je het net op.
Dus: als je denkt alles ingesteld te hebben: wachten en wachten.
Bij mij hielp dit.
Theo

Je IP adres kan je ook toegezonden worden door E-Tech. No problems.........Heb helemaal niks gekregen van mijn provider dussssssss

ofptim,

Om het IP v.d. router te achterhalen, zodat je met dit IP via een browser je router kunt benaderen, geef je in een dos-venster het commando ipconfig /all

Een dos-venster open je door:

1) Start/Uitvoeren/en typ je cmd (gevolgd door een druk op de Enter-toets te geven of klik je op OK)
2) Er verschijnt een Dos-venster en daar typ je ipconfig /all (gevolgd door een druk op de Enter-toets te geven)

Je hebt het IP nodig dat bij de regel 'Standaardgateway' staat.

Staat dat niet vermeld, dan de 2 hieronder genoemde commando's achtereenvolgens in te voeren:

ipconfig /renew (en druk op de Enter-toets)
ipconfig /release (en druk op de Enter-toets)

En geef opnieuw het commando: ipconfig /all (en druk op de Enter-toets)

Stel, dat het IP dat daar staat 192.168.1.1 is, dan typ je in de browser:

http://192.168.1.1

Wordt je router hiermee wél benaderd, dan krijg je een inlogscherm te zien.
Gebruik username als admin en password(een aantal mogelijkheden): niets invullen. en klik op OK of het password is net als de username zelf, en dat is dus admin of het paswword is password

Eenmaal binnengekomen, dan moet je nog de nodige gaan invullen, maar anderen hebben jou dit reeds aangegeven.

Dennis.

PS. Elisa, dat andere IP(behalve 10.0.0.138) kan evengoed ook 10.0.0.140 zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan