E-Tech Router met @Home

Status
Niet open voor verdere reacties.

defa45

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Berichten
230
Aansluiten

Vandaag 21-2-03 ben ik begonnen met aansluiten van de Router. Sorry dat dit zo lang duurde, had even geen tijd om de configuraties op de pc aan te passen.

Het volgende is het geval:
De E-tech router heb ik aangesloten, waarop 2 PC's verbonden zijn.

De ene pc is dual-boot win98 en WinXP (Systeem A, met 3Com905 NIC), de andere is WinXP (Systeem B, met Realtek 8139 NIC).
Met WinXP kan ik op beide systemen met internet werken. Alleen onder Win98 op systeem A wil het niet werken.
Ik krijg constant DNS-error, terwijl op de andere PC (Alleen WinXP, systeem B) internet nog goed draait.

Op de Win98 configuratie krijg ik bij WinIPcfg ook de desbetreffende NIC niet te zien (Wel de PPP-adapter en de voorheen gebruikte kaart voor de internetverbinding van Realtek). De 3Com NIC die op de router is aangesloten is in WinIPcfg niet zichtbaar.

Kan ik via deze NIC ook het netwerk gebruiken of moeten er dan extra NIC's ingeplaatst worden
 
Dit lijkt een vrijwel zeker een probleem met de driver van je NIC onder Win98. Kijk eens in je apparatenbeheer of die wel degelijk is geïnstalleerd. Vraagtekens en gele driehoekjes mag je daar niet zien.

Een extra NIC is niet nodig. Maar als je die niet ziet staan in het winipcfg-schermpje, dat is er iets mis met de driver. Een hardware-probleem zal het niet zijn, daar die onder XP wél werkt.
 
**

In het apparaatbeheer staan er geen gele bolletjes met uitroeptekens en vraagtekens. De 3COM NIC werkt wel uitstekend als adapter voor het netwerk.
 

Bijlagen

  • untitled1.jpg
    untitled1.jpg
    7,2 KB · Weergaven: 14
Sorry dat ik je een dagje liet wachten. Maar gisteren (eindelijk) eens tijd genomen om een nieuwe HD te plaatsen in mijn PC. En voor je dan weer wat gaat surfen, gaat daar wel wat tijd over om de PC weer naar je hand te zetten.

Enfin, terug naar je probleempje. Ik ga eerlijk zijn, Windows 98 is nu niet bepaald mijn specialiteit. Persoonlijk ben ik nogal 2000-freaky. Maar waarom twee netwerkkaarten in je PC ? Eén is toch ruim voldoende.

Misschien raakt windows 98 beetje in de war met die twee kaarten ? Weet niet goed welke weg te kiezen. Is maar een veronderstelling, ik weet het. Probeer eens door één kaart eruit te halen.
 
@@

Ik heb het aan de gang gekregen via de Realtek netwerkkaart, via de 3Com (niet zichtbaar met WinIPCfg) wil het niet werken.

Kan ik ook via deze ene netwerkkaart ook netwerken met de andere PC's (Ook als die verbonden is met internet)?

Krijg je dan geen beveiligingsproblemen?

Dank je Yoshi voor de vele antwoorden op mijn vragen
:)
 
Als je met een router werkt is 1 netwerkkaart in je pc meer dan genoeg. Je netwerk loopt nu via de router en ik neem aan dat er een firewall in de router zit dus je clients lopen niet snel gevaar
 
Wat Mario vermoed, kan ik alleen maar bevestigen. In de E-tech router zit inderdaad een firewall.

Blij dat het eindelijk draait ! Veel plezier met je netwerkje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan