E-tech router (wachtwoord)

• Onderwerp starter Onderwerp starter RBB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RBB

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2002
Goedemiddag,

Ik ben bezig een router te "installeren" en volgens mij zit ik op de goede weg.
ALLEEN lukt het me niet om mijn instellingen te veranderen omdat mijn wachtwoord niet goed zou zijn.

Ik moet voordat ik naar de device administration GEEN gebruikersnaam intoetesen ALLEEN een password (admin) maar als ik dan op applu druk herkend hij deze niet.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

je moet voor de eerste keer een enter geven en dan pas wachtwoord instellen volgens mij.

Word er ook niks over gezegd in het boekje of de cdrom,over het wachtwoord?

er zit helemaal geen cd-rom bij o.i.d. alleen een instalatieboekje en daarin staat dus "je hoeft geen gebruiksnaam in te toetsen alleen een password en die moet admin zijn"

admin als ww zou moeten werken,
je kunt een reset geven of bij gebruiker en ww admin geven

Admin is inderdaad het wachtwoord voor die router. Weet je zeker dat je een nieuwe router hebt en niet 1 die al eens eerder gebruikt is?

Reset je router eens (wat regioband al voorstelde)

Ik denk dat je even naar start>uitvoeren en dan cmd moet intoetsen>in het dosvenster ipconfig,pas als dat goed is ga je naar je browser en typ je 192.168.1.1 en bij wachtwoord typ je admin

Laatst bewerkt:
Ik heb alle opties en wachtwoorden gehad en HET LUKT ME NIET

Kan het nog iets anders zijn misschien

(LIMA: dat heb ik gedaan alleen juist dit wachtwoord wordt niet herkend o.i.d. na 3x keer krijg ik elke keer een default)

Dan zit er niet veel anders op dan je router resetten

Aan het resseten bedoel je?
Dit heb ik al zo vaak gedaan!

Zet je alleen de router uit of reset je hem daadwerkelijk met het reset knopje (ff voor de zekerheid deze vraag)

En is het nieuwe router?

Ik druk achter op de router op reset.
Nieuw gekocht in doos (maar of dit wat zegt weet je natuurlijk nooit)

Alles gaat verder ook goed (pingen e.d. 0% verlies)

geef de pc eens een vast ip adres>192.168.1.3 want je hebt hem nu op automatisch een adres verkrijgen?
open een dos prompt en typ eens ping 192.168.1.1 en je moet dan verzonden 4, ontvangen 4 en kwijtgeraakt 0 te zien krijgen en heb je alle bestanden van je browser gewist en van geschiedenis?

De router werkt verder naar behoren alleen het ww wordt niet gepakt Lima.

Heb je misschien capslock aanstaan tijden het ww invoeren?

Anders ff contact opnemen met de leverancier of e-tech zelf want na een reset zou het ww weer admin moeten zijn

Misschien voor andere mensen, onderstaande foutmelding krijg ik:

401 Authorization Required
This server could not verify that you are authorized to access. Either you supplied the wrong credentials(e.g., bad password), or your browser doesn't understand how to supply the credentials required.

Klaar.
Hoe weet ik niet maar ik heb de (2e) computer aangesloten en deze vroeg niet om een wachtwoord.
Daarna de (1e) computer aangesloten en had direct verbinding.

Bedankt allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan