E107 Help bouwen eigen website (heb al html)

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer4all2

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Hallo en goede middag,

Na aanleiding van het mislukken van een eigen e107 theme stel ik deze vraag. Ik vroeg mij af of iemand hier een goede 'liefst nederlands hoeft niet' tutorial of stappen plan heeft om een website in elkaar te zetten voor 'e107'. Ik heb het hele internet al afgestruimt voor zo'n tutorial maar kan deze niet vinden.

Ik heb momenteel al een html template gescript en moet deze nu dus ombouwen naar een e107 theme. Waarom e107? Omdat ik het gewoon een zeer makkelijk mee te werken systeem vind. Als iemand anders nog enige tips heeft voor een ander systeem dat makkelijk te gebruiken is, zou ik daar ook heel graag een paar tutorial websites van zien en misschien wel dat gebruiken als dat beter uitkomt.

Als iemand mij kan helpen zou ik dat zeer op prijs stellen! Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag.

Vriendelijke groet,
Rowan

gewoon een bestaande theme aanpassen is het gemakkelijkste. er zijn veel grtis themes te downloaden. Afbeeldingen kun je gemakkelijk aanpassen en daarna bewerk je de kleuren en fonts in de stylesheet.

Aan zo'n reactie heb ik natuurlijk niks. Ik heb mijn eigen (x)html website gescript en doe momenteel een opleiding tot programmeur. Ik wil mij graag een beetje verdiepen in de wereld van cms en wil dan ook 'niet', echt 'niet' een theme downloaden..

Ik snap natuurlijk ook wel dat er themes te downloaden zijn. Maar toch bedankt, maar het is niet wat ik zoek.

Aan zo'n reactie heb ik dan weer niks. Juist door diverse themes te downloaden en hier mee te spelen krijg je een goed beeld hoe één en ander in elkaar zit en kun op basis van deze ervaringen je eigen theme in elkaar zetten.

Jij wilt je meer verdiepen in het het scripten blijkt nu uit je reactie, dus heb je je vraag verkeerd gesteld.

succes.

ik vraag om een tutorial.. als je een beetje goed bent in begrijpend lezen, dan had je je in mij kunnen verplaatsen en ervanuit kunnen gaan dat ik er al naar gekeken had en om dan zo'n reactie te geven "daar schiet ik dan niks mee op" is natuurlijk grote onzin, als je iemand wil immiteren kun je beter ergens gaan, met zo'n antwoord zal ik wederom kunnen zeggen dan ik er niks aan heb.

Aan mijn reactie heb je ook niets, want ik heb ook geen tutorial voor je.

Maar in jou situatie is het ontleden van cms systemen en/of thema's van anderen een goed idee. Voordat je zelf iets beters kunt gaat bedenken zul je moeten weten hoe andere systemen werken. Dit kan met een tutorial, maar deze zijn er niet altijd en leveren je alleen de basis.
edit: en het is maar de vraag of ze wel zo goed zijn...

Dus mijn advies is, download een aantal heel verschillende thema's en ga deze ontleden, zoek uit hoe ze wat doen en leer hiervan.
Zo kun je leren van de besten...

Ook ik wens je succes bij je studie. Wanneer je wat moois hebt gemaakt zien we het graag.

En alsjeblieft, wees wat beleefder.

Laatst bewerkt:
Ik zal wel wat posten als ik iets gemaakt is, of het mooi is mogen jullie dan zelf beoordelen ;P. Ik momenteel in source aan het zoeken

er zijn meer opencource producten zoals joombla bboard phpbb enz maar ik vind e107 de beste keuze....

jou vraag je wil hulp met het bouwen van een theme? dat kan.. maar wel in het engels..
http://wiki.e107.org/?title=Creating_a_theme_from_scratch

dit is uit het wiki107

trouwens heb me net hier geregistreerd en kom ook niet meer terug... was zoeken naar een programma om themes te bewerken/maken
mijn site in bouw: www.xcellency.nl

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan