E2160 Overclocken :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mafkeesje

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2008
Hallo,

Ik ben van plan mijn E2160 processor @ 1.8ghz te gaan overclocken.
Ik heb namelijk gelezen dat je deze CPU goed kunt overclocken.
Maar hoe moet ik dit doen?
Ik had ook gelezen dat je het FBS getal in Bios kunt verhogen?
Kan iemand mij dit heel goed uitleggen, want ik heb dit nog nooit gedaan.

Ik heb de standaard koeler er nog opzitten dus ik weet niet of het uberhaubt gaat,
maargoed.

EDIT:

Hoe snel?
Ondanks bovenstaande 'gemissen' kan de processor toch een luis in de pels van concurrent AMD en midrange Intel processoren zijn. True, op stock speeds zijn de <€ 100,- X2's vaak sneller maar de E2160 laat zich met speels gemak overklokken. De processor draait standaard op een FSB van 200 met een multiplier van 9 @ 1,8Ghz. Door het instellen van de FSB op 333Mhz draait de processor (mijn exemplaar althans) Orthos stabiel op 3000Mhz met een ondervoltage van 0.2 volt.
Op deze snelheid is de processor volgens de Sandra benchmarks sneller dan een E6700 en quasi zo snel als een XE6800. De processor loopt met standaardkoeling met een iets verhoogd voltage stabiel op 3600Mhz. Hierbij de aantekening dat je voor de prijs van bijvoorbeeld een E6850 bijna 3 E2160's kunt kopen.

BRON: http://tweakers.net/productreview/5521

Daar staat dus ook in dat je FSB kan veranderen in 333? en dan is hij al sneller?

mvg,

Martijn

Laatst bewerkt:
je kunt tijdens het opstarten het bios in gaan. Hoe, verschilt per moederbord. Meestal del of f12.
Zodra je in het bios bent, moet je opzoek gaan naar iets als AItweaker of een ander onderdeel waar je kan overclocken. meestal is het bios niet zo groot dus heb je het vrij snel.
Dan verander je je FSB mhz naar 333. Zoek daarna ook nog even of er ergens iets staat van critical temperature instellen, dat moet je even zo laag mogenlijk zetten zodat, mocht hij overhit raken, dat hij afsluit. :cool: thats all...

Ps: post ff je moederbord merk + type

Weetje het zeker dat tot 333 zonder risico is?
mijn moederbord is een : HP 0a60h
ik kan daar geen informatie over vinden op internet.
En kan je nog wat meer uitleggen wat je bedoelde met critical temperture, want dat snap ik niet:p

Martijn

Een HP systeem, kun je het overklokken wel vergeten. De instellingen in het Biso zijn beperkt bij kant en klare systemen.

Verdiep je nou maar eerst eens in het overklokken, dan zul je zien dat je niet zomaar een stabiele hoge overklok kan krijgen. Het is nooit van te voren te bepalen hoe hoog jij met jou hardware komt. Het hangt namelijk niet alleen van de processor af.

Ja, maar met dit moederbord is er echt geen enige kans dat ik het ook maar een heel klein beetje kan overclocken?
Dat moederbord koop ik toch pas over 2+ maanen ofzo, dus voor die tijd zal ik me zeker in het overklocken verdiepen:thumb:

mvg

Laatst bewerkt:
naja, oke toch bedankt!
dan ga ik er maar eens mee aan de gang als ik mijn nieuwe moederbord heb:thumb:

mvg

een tip voor je MB: p5ql PRO die heb ik zelf! egt geweldig voor overclocken! en kost niet meer dan 80eu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan