e2220 Bottleneck??

Status
Niet open voor verdere reacties.

brendo

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2009
Berichten
27
Hallo iedereen,
Ik heb een PC met daarin de volgende specificaties:
- XFX HD 4870 1GB GDDR5
- e2220 @ 2.4 Ghz
- 580 Watt voeding
- 4 GB DDR 800 geheugen

Nou is mijn vraag: Is er een kans dat mijn dual core prossesor mijn videokaart bottleneckt?
Zoja is het dan verstandig om bijvoorbeeld de E8400 te kopen?
 
Ik heb er zo m'n twijfels over of het wel zinnig is.
Ben je bang dat het een bottleneck gaat vormen, of ondervind je ook al echt problemen die daar op duiden?

To be honest, die E8400 kost nu nog steeds iets van 130 euro dacht ik, en is dat het waard? Ik heb zelf toevallig een E8400 i.c.m. een Sapphire HD4870 Toxic (standaard al overgeklokt), ik heb nergens last van qua bottleneck of wat dan ook, maar ik vraag me echt af of die 600 MHz verschil een probleem zou vormen.

Dan kun je beter een i5-750 nemen, weet je zeker dat je voorlopig geen bottleneck gaat krijgen.
 
Tsja dat is zeker een stuk beter, maar dan moet hij ook andere onderdelen vervangen. Dat wordt dan wel echt veel duurder :p. Heb je dat ervoor over, brendo? Even een wilde gok, 350-400 euro.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er sowieso geen cent aan uitgeven tot je zeker weet dat je processor beperkingen oplegt. De rol van een processor bij gamen, in combinatie met een HD4870, is sowieso niet erg groot.

Edit: met die gok ben je er wel ja. Processor 160 - 200 euro, moederbord 80 euro, werkgeheugen 100 euro.
 
Laatst bewerkt:
Nja een vriend van mij heeft namelijk bijna precies dezelfde setup.
alleen hij heeft dus de E8400. En als we dan gaan vergelijken, zien we wel duidelijk verschil in bepaalde games zoals borderlands.
 
Oh verschil zal er in sommige games echt wel zijn. Maar dat is dus inderdaad in sommige games, en de videokaart zal meer verschil maken dan de processor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan