E4500

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo..ik heb een E4500 die default op 2.20Ghz loopt ik wil in de bios nu mijn cpu overclocken naar 3 Ghz maar op de een of andere manier kan ik maar max tot 2.40Ghz gaan. ik kan wel hoger gaan maar dan duurt het wat langer tot de pc op start en dan is de cmos gereset. op default weer ik heb een een Zalman CNPS9300 AT CPU Cooler - Superfluo Bearing er op en nog een case fan hij is nu terwijl ik helpmij.nl salland webwinkel facebok en youtube ongeveer op 23 graden wat vrij weinig is*
en dat op 2.4Ghz overgelockt dus ik kom echt niet verder dan 2.40GHz*

groetjes vino

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je aan het overclocken bent is het het belangrijkste dat je temperaturen under load (!!) niet te hoog worden. Download het programma OCCT en kijk dan wat je temperaturen zijn.

Daarna moet je ervoor zorgen dat je systeem stabiel is.

Hoe clock je je cpu over? Met andere woorden: Welke instellingen verander je daarvoor?

nou kijk dat ik de e4500 had gekocht was op 15-03-2008 toen kreeg ik de pc voor mijn 10e verjaardag had namelijk geen consoles geen playstation geen wii enz niks dus kreeg ik een pc van het merk maxdata wat maarliefst 900 euro heeft gekost ! erg jammer als ik er nu aan terug denk

ik heb 4-5 weken geleden nieuwe spullen gekocht om het gamen nog mogelijk te houden maar niet high end zeg maar
ik heb dus dit gekocht

asrock n68 vs3 ucc moederboard ( Voorheen had ik Asus p5ld2-vm/s )
4GB DDR3 1600MHz Ballistix RAM ( voorheen had ik 2GB DDR2 667MHz)
AMD X4 640 @3.30Ghz ( Voorheen had ik dus de E4500 van intel )

dat heeft mij totaal zon beetje 118 euro gekocht en ik ben maar 14 en mijn maandelijke inkomst is 20 euro max dus dat is al veel wat ik bereikt heb

maar had nog steeds de club 3d hd 4350 wat niet voor gamen nu geschikt is en aangezien die 2 weken naar de aankoop van hierboven kapot ging had ik helemaal geen verbetering en als 14 jarige krijg ik dan spijt dat ik lang folders heb gelopen voor een nieuw moederboard ram en cpu en dat je videokaart het dan begeeft en dan moet je weer lang lopen voor een viodekaart

toevallig was het december en met folders ga je dan langs de deuren om prettige kerst dagen toe te wensen en krijg je vaak geld van de mensen :)

ik had zelf 30 euro
heb 90 euro opgehaald met folders
en het folder versprijding bedrijf stopte met het weekblad in mijn regio en gaf elke bezorger een december kalender van krasloten terwaarde van €5,-
en dan heb ik gelukdat ik 20 euro win ! dus totaal had ik 140 euro
heb daarvan een XFX 7770 Double Dissipation voor 80 euro kunnen fixen

en om hem te laten werken moest mijn voeding er uit die was te licht

dus heb een antec high current gamer 400W gekocht van het geld wat ik over heb

de antec high current gamer 400W koste 58 euro dacht ik maar is verlaagd met 30% dacht ik en was toen nog maar 36 euro dus mooi meegenomen !

nu is mijn systeem compleet anders

voeding : Antec High Current Gamer 400W
CPU : AMD X4 640
videokaart : XFX 7770 Double Dissipation
Ram : 4GB DDR3 1600MHz
en nog wat case fans etc

Ben je nu tevreden over je pc? Als hij nu kan draaien wat je wilt draaien, zou ik niet meer gaan overclocken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan