E6750 Overclock

Status
Niet open voor verdere reacties.

038soldier

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Hoi,

Zou m'n E6750 willen overclocken en heb gezien dat die wel erg makkelijk te clocken is, ook met de standaard koeler.
Heb een Asus P5KC mobo, en die lijkt het ook wel te trekken enzo.
Heb hier de ballen verstand van.
Weet alleen met de multiplier etc.. en die is al 8 en mijn FSB is 333 zeg maar. En dat maakt:
8 * 333 = 2,67 MHz.
FSB van me mobo > 1333MHz...
Kan ook niet hoger dan 8 de multiplier.
Vcore = 1,32V
Cpu met Reaplayer + msn aan = 15 graden.
Geheugen draait op 667Mhz.

Nu weet ik dat die eigenlijk hoger moet zijn, maarja ik zou graag willen weten hoe ver ik deze dan wel kan klokken, met die 667Mhz. 667/2 = 333fsb maarja........
Misschien kan ik daarom totaal niet klokken, omdat de multiplier op zn hoogst staat en de fsb wellicht ook.

Weten jullie misschien iets ervan ?

Laatst bewerkt:
wat heeft het voor nut ik denk niet dat je met de standard koeler het zult merken.

mja als je het toch wilt doen hou het goed in de gaten!

Met de standaard koeler kan je de cpu tot 3,45MHz clocken, maar dan heb je daarbij het juiste geheugen nodig en ik heb maar 667MHz, dus vraag me af hoe ver ik daarmee kom.
Me cpu is idle zon 13/14 graden.

Laatst bewerkt:
Verplaatst Systeem ----->>> Overklokken.

Met de standaard koeler kan je de cpu tot 3,45MHz clocken, maar dan heb je daarbij het juiste geheugen nodig en ik heb maar 667MHz, dus vraag me af hoe ver ik daarmee kom.
Me cpu is idle zon 13/14 graden.

Woon je op de Noord- of op de Zuid Pool:o

Woon je op de Noord- of op de Zuid Pool:o

Kun je de biertjes lekker koel houden, nieuwe toepassing voor je computerkast.:)

casemodwaaruwataanheeft.jpg

:p

Of je gebruikt een verkeerd porgramma of de temperatuur sensor is kapot.
Gebruik eens everest. Als je temp stensor kapot is moet je niet over clocken.

Dat zijn gewoon normaal kloppende temperaturen, het was binnen een beetje fris.
Nu 8 - 12 graden, idle net na het opstarten.
In de bios ook ;)
Waarom denk je anders dat die standaard op 3,45-3,52 met de standaard koeler geclocked kan worden ?

& die programma's zijn:
PC Probe II + AI Suite (van Asus allebij)

Laatst bewerkt:
Dat zijn gewoon normaal kloppende temperaturen, het was binnen een beetje fris.
Nu 8 - 12 graden, idle net na het opstarten.
In de bios ook ;)
Waarom denk je anders dat die standaard op 3,45-3,52 met de standaard koeler geclocked kan worden ?

& die programma's zijn:
PC Probe II + AI Suite (van Asus allebij)
Is de e6750 een stuk koeler dan de e6700? Mijn e6700 is idle 27 graden met een zalman zalman cnps 9700 nt. PRobeer voor de zekerheid ook eens met everest.

Er staat bij everest 4.0 dat m'n cpu 13 graden is & de cpu kern 22.

Tegerlijk heb ik PC Probe II aangezet en die geeft dezelfde temp aan & als die veranderd, veranderen ze allebij, dus die temps die ik poste die kloppen dan wel...

@mrmusic, dat las ik net ook.. maar daar wordt wel meer gesuggereerd.
Dat bij de ene een bepaald programma die temps aan geeft en zou je beter die en die kunnen gebruiken & vervolgens zegt iemand anders precies iets andersom, naar zijn eigen ervaring.
Ik zag net in de bios ook 12 graden staan.

U legde net de nadruk op core 2 duo, maar die temperaturen daarvan zijn in het algemeen veel lager dan andere cpu's.

Alleen wel gek: Everest geeft aan dat het moederbord ID p5k is, terwijl ik een pk5c heb..

Laatst bewerkt:
Zeker het topic van mijn link niet helamaal goed gelezen, maar goed...

En wat kan ik eraan doen, dat u het wel gaat geloven ?
De bios geeft goeie temps aan lijkt me toch ?

Jouw dag...:confused:

Wanneer jij risico's wilt gaan lopen met het (onnodig) overklokken van een E6750 zonder 100% zeker te zijn van de juiste temperaturen, dan moet je dat uiteraard zelf weten...

Veel merken van de eventueel behaalde snelheidswinst zul je helaas niet, van de mogelijkheden tot beschadigingen en instabiliteit des te meer...

Nou, dat vind ik een beetje haastig gezegd.
Denk toch wel dat je zelf ook weet dat de core 2 duo echt supergoeie overclocker zijn ?
Met stockcooler zet je de cpu makkelijk op een snelheid van 3,45Mhz en mogelijk ook 3,6Mhz per core.

En denk straks met die leuke spellen die gaan uitkomen + een dikkere videokaart, dat dat nog wel eens nuttig kan gaan worden.

Dat ding is zo koel als maar kan (in het algemeen ook) & met standaard koeling te clocken op 3,45Mhz zonder ook een maar een fout te geven, erg stabiel.
Ik bedoel, ze zijn zo ongelooflijk koel, dat het lijkt alsof er gewoon een begrenzer opzit die eraf moet..

Er blaast ook koude lucht uit de achterkant van de kast.

Laatst bewerkt:
Nou, dat vind ik een beetje haastig gezegd.
Denk toch wel dat je zelf ook weet dat de core 2 duo echt supergoeie overclocker zijn ?
Met stockcooler zet je de cpu makkelijk op een snelheid van 3,45Mhz en mogelijk ook 3,6Mhz per core.

En denk straks met die leuke spellen die gaan uitkomen + een dikkere videokaart, dat dat nog wel eens nuttig kan gaan worden.

Dat ding is zo koel als maar kan (in het algemeen ook) & met standaard koeling te clocken op 3,45Mhz zonder ook een maar een fout te geven, erg stabiel.
Ik bedoel, ze zijn zo ongelooflijk koel, dat het lijkt alsof er gewoon een begrenzer opzit die eraf moet..

Er blaast ook koude lucht uit de achterkant van de kast.
Gast die temp klopt echt niet,die temp sensor is gewoon kapot. Misschien is dat ding wel 50 graden. De c2d is goed in overclocken maar 15 graden met stock koeler is onmogelijk.
Dus je bent gewaarschuwd.
Maar veel succes met het overclocken;)

Edit: je zegt dat je met een stock koeler tot 3,45ghz kan gaan maar elke cpu is anders,de een kan een hoger frequentie aan dan een ander.

Laatst bewerkt:
Heb ff met een intel proggie gedaan & de temps zijn idle 32 graden.

MAAR of je het nou geloofd of niet, deze cpu draait bij iedereen stabiel op 3,45GHz met boxed cooler, zonder ook maar 1 foutje.

Trouwens.. ik kan nu niet eens overclocken, omdat m'n geheugen op 667 mhz draai, maar dat was de vraag of er dan een mogelijkheid is tot overclocken, maar ga niet bezig mn geheugen te clocken.

Haal wel een keer een snellere, want mn cpu is snel zat voor alle spellen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan