e8400 of q6600

Status
Niet open voor verdere reacties.

homemix25

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Berichten
245
hallo, ik ga deze week een nieuwe pc kopen en heb op dit forum al geweldige informatie gekregen over mijn samenstelling en ben dan ook tevreden met me samenstelling. Nou hou ik heel erg van forums lezen en heb de hele tijd forums zitten lezen over samenstellingen en processoren. nu weet ik dat de e8400 beter is voor gamen en de quad core nog niet door heel veel progs ondersteund word. Nu game ik wel aardig vaak maar ben nou niet echt een gameverslaafde die de zwaarste spellen speelt. Ik ben ook van plan de 4870 vidkaart te kopen dus spellen lopen wel. Nu heb ik ook vaak applicaties aanstaan dus ik mijn vraag wat is nou echt wijsheid voor een goede gamepc die veel dingen tegelijk kan en in de toekomst nog te overklocken is?
yoeri
 
Als je vaak meerdere aplicaties hebt aanstaan kun je beter de quad-core kiezen. Hij zal er niet echt veel ten onder doen bij games, vooral als je zo een video-kaart hebt zal het wel amper te merken zijn.:thumb:
 
Dat de verschillen dus veel minder groot zijn als wellicht velen denken. Op een aantal punten (zie vooral bij applicaties) verslaat de duo de quad.
 
dus waar kan ik dan het beste voor gaan? de duo? en als ik naar de komende 2 jaar kijk, wat is dan wijsheid
 
dat de quad voor liep op de software en dergelijke begint nu al een beetje achterhaalt te raken maar dus in dat opzicht kan je voor quad gaan maar een e8200/e8400 is een leuk alternatief wat prijstechnisch misschien beter ligt?
 
ja maar ik wil niet weer het ge*** hebben dat ik over een jaar achterloop, tuurlijk je hebt altijd dat een pc na een dag al weer oud is. Maar ik wil me er zo goed mogelijk op voor bereiden zover ik dat kan.
 
Je ligt met een dual-core E8400 niet zo snel achter hoor, daar kun je nog wel even mee door.
 
ja maar zoals ik alle reacties hoor, is het beter als je naar de toekomst kijkt en niet alleen maar gamed op je pc maar ook andere programmas om voor de q6600 te kiezen.
 
Maar je vraagt om een game pc, dus je krijgt de push naar een game pc, oftewel een dual-core:thumb:
 
ik zei dat ik een game pc wou ja dat klopt. maar ik zei ook dat ik vaak veel programmas tegelijk open had staan en omdat ik de radeon 4870 neem, games wel lekker spelen;) dus games doen het maar als ik dan de quad core neem, zoals mij hier is uitgelegd heb ik het beste van bijde en ben het beste voorbereid op te toekomst
 
msn, xfire, limewire, paar internetpagina's, media player en vaak nog een programma waar ik mee bezig ben zoals photoshop.
 
photoshop etc... ja dan neig ik ook meer naar de quadcore vooral omdat die software ontwikkelingen hard gaan.

quadcore betekent echter niet 4 x zo snel...maar wel meer "dingen"tegelijk kunnen dus in dat opzicht zijn we er dus wel uit denk ik.

suc6
 
maar misschien kun je me met een ander probleem helpen, zie mijn geopende vraag bij systeem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan