• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ean13 excel anders als origineel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals Bron reeds vermelde moet kolom A een gewoon letter type hebben, bij jou is dat een ean13 type, kijk nu eens in dit bestand
 

Bijlagen

  • Kopie(jp2) van barcode.xlsm
    19 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Ik scan een 13cijverige code/getallenreeks en deze word door de font omgezet naar ean zonder een controlegatal aan te make o.i.d.

De barcode die verschijnt is anders als het origineel (origineel heb ik in kolom b als voorbeeld bijgevoegd) ik wil dus na scan gewoon dezelfde barcode in mijn excel formulier zien.De volgende formule heb ik hier ook van het forum gehaald,echter geeft deze hetzelfde probleem....: =A6&(10-REST(SOM((2*(REST(RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(A6)));2)=REST(LENGTE(A6);2))+1)*(CODE(DEEL(A6;RIJ(INDIRECT("1:"&LENGTE(A6)));1))-48));10))

Zou mijn font mischien niet juist zijn?dat is het enige wat ik mij kan bedenken

Mvg Michael
Bekijk bijlage 290357
 
Helemaal goedik ben hier ontzettend blij mee :thumb::thumb::thumb:
Allemaal bedankt voor de hulp!!

Mvg Michael
 
Bekijk bijlage 293303Bekijk bijlage 293305Goedemiddag,

Ik heb tijdens mijn zoektocht voor antwoorden op mijn probleem dit topic gevonden en als de TS het niet erg vind zou ik graag mijn probleem voor willen leggen.

Ik krijg van leveranciers xls lijsten met allerlei gegevens waaronder artikelnummer,inkoop,verkoop,maten,kleuren etc......maar in 1 van de kolommen staat ook het EAN nummer.

Nu wil ik heeeeel graag die lijsten bewerken....(al dan niet automatisch....maar dat is voor later zorg) dat er een kolom bijkomt waar het EAN nummer omgezet wordt naar een barcode die ik kan scannen met een barcode scanner en zodoende barcodes kan toewijzen in mn kassasysteem voordat de producten daadwerkelijk geleverd worden.

Dan kan ik heel veel voorwerken en kunnen de artikelen meteen de winkel in bij binnenkomst.

Nu heb ik wat topics hier gelezen en ik ben al iets verder maar de "heilige graal" heb ik nog niet.

Ik heb 2 fonts....de EAN-13 en de CodeEAN13.

Maar bij de EAN-13 krijg ik een heel kleine barcode die ik niet kan oprekken zonder mn kolommen onwerkbaar groter te maken.

Bij de CodeEAN13 krijg ik wel een werkbaar formaat maar mis ik volgens mij strepen.....maw de barcode lijkt niet op die op t product zelf.

Nu hoop ik dat ik t met jullie hulp op kan lossen.
Dat zou alles voor mij een stuk makkelijker maken.

Met vriendelijke groet,
Danny
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2017-02-22 om 15.05.40.png
    Schermafbeelding 2017-02-22 om 15.05.40.png
    139,5 KB · Weergaven: 50
  • Schermafbeelding 2017-02-22 om 15.05.21.png
    Schermafbeelding 2017-02-22 om 15.05.21.png
    183 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan