easy cd creator :hulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpiper1984

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2004
ik heb gisteren easy cdcreator op de D: schijf (de comp heeft een c: schijf waar windows op staat , op d: staan ook andere programma's en op e: staan de bestanden)geinstalleerd en daarna een cd gebrand, nu heeft mijn vader vandaag de al op de computer geinstalleerde nero gebruikt .

maar als ik nu op het icoontje op mijn desktop klik krijg ik een leeg menu en als ik via programma's op een onderdeel klik start het niet op en bij configuratiescherm -> software staat easy cd creator er niet bij.

Weet iemand wat het probleem kan zijn ?
Kan het komen doordat ik het op d: heb gezet ??
Of komt het doordat Nero is gebruikt ??

Easy Cd Creator en Nero mogen nooit tegelijkertijd geinstalleerd worden.
Je zult een keuze moeten maken.
Ik begon ook met Easy maar ben nu zeer tevreden met het veel meer uitgebreide Nero.
Dus........kiezen ;)

Doe wat Elisa zegt...: Kiezen, en kies Nero... Probeer dat Easy te verwijderen, dat maakt je leven een stuk simpeler... Easy heeft ook de rotgewoonte om allerlei bestandtypen waarvoor je prachtige ANDERE programma's had, aan zich te binden... een regelrechte ramp!

oke , maar hoe moet ik easy cd creator nu verwijderen ,bij configuratiescherm -> software staat easy cd creator er niet bij ??

Easy heeft ook de rotgewoonte om allerlei bestandtypen waarvoor je prachtige ANDERE programma's had, aan zich te binden... een regelrechte ramp!
Ook Nero bindt veel aan zijn programma maar..............dat is je eigen keuze.
Je krijgt met de install een lijstje met b.v. avi, mpeg, mpg, wmp enz enz. Als je daar allemaal vinkjes voor gaat zetten ben je ook het haasje.

Wel is het heel snel weer terug te draaien door via de verkenner Extra/Mapopties/Bestandstypen deze te veranderen.
Ook kun je het doen door te rechtsklikken op b.v. een avi bestand. Je kiest dan voor ''openen met' en vervolgens 'programma kiezen'.
De 1e openen met is dus tijdelijk.
Met prog. kiezen zet je het voorgoed vast.

in het startmenu staat wel bij progamma's Easy cd creator en de andere bestanden.
Moet ik dan gewoon de map via prullenbak van de comp verwijderen ??

Staan daar nog "echte iconen" achter of alleen rechthoekjes met een blauw bovenrandje? In dat laatste geval kun je die hele map zo in de prullenbak dumpen. zijn alle orginele iconen er nog dan is het programma niet verwijderd.

Als je via Progr. toegang en instellingen het programma hebt verwijderd kun je, als je een beetje thuis bent in het register je, na de export van een registerkopie, nog even zoeken op Roxio of Easy cd creator.
Dan ben je zeker alle sporen kwijt.

Geplaatst door Elisa
Als je via Progr. toegang en instellingen het programma hebt verwijderd kun je, als je een beetje thuis bent in het register je, na de export van een registerkopie, nog even zoeken op Roxio of Easy cd creator.
Dan ben je zeker alle sporen kwijt.

Ik ben geen register expert.Maar ik heb CCcleaner op een andere computer staan daar zit volgens mij ook een functie in voor verwijderen van programma's maar ik weet niet of het dan ook uit het register is.

Als ik het daarmee probeer is het dan weg ??

Ik heb geen CCcleaner maar als hij het register controleert dan vindt ie vanzelf de overgebleven uitgangen wel.

Ik heb de map verwijderd en de snelkoppelingen verwijderd en cccleaner op fouten laten scannen en volgens mij is het programma nu weg bedankt voor de hulp.

Je merkt het in ieder geval snel genoeg als je met Nero aan de gang gaat.
Graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan