Easy CD Creator >> Pauze's in 1 muziekstuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

pauldaal

Banned
Lid geworden
4 mei 2001
Hoi, ik heb een housefeest op mn pc staan en wil deze op een cd branden alleen weet ik niet hoe ik pauze's (dus opbreken in verschillende tracks) moet aanbrengen. Ik gebruik Easy Cd creator. Alvast bedankt.

Een prima en vooral gratis programma waarmee je muziek kan bewerken is Goldwave.

Hier down te laden.

Voor meer info kun je surfen naar www.goldwave.com
N.b. als je muziek wilt opslaan als .mp3-tjes moet je ook LAME downladen, uitleg hierover is te vinden op de site.

Voor meer info over de werking van Goldwave moet je even de zoek functie hier op het forum gebruiken, in diverse berichten leg ik er het één en ander over uit.

N.b. Zorg er voor dat je altijd een copy hebt gemaakt van je orgineel voordat je er mee aan de slag gaat....

Laatst bewerkt:
Ik zal het programma downloaden, maar het is niet mogelijk om dit gewoon in Easy Creator zelf te doen?

Volgens mij kun je alleen de volgorde van hele nummers aangeven.
Je zult er dus eerst 'stukjes' van moeten maken die je dan als losse tracks in de juiste volgorde op de CD brand.

Laatst bewerkt:
Ik heb aan de eigenaar van het programma gevraagd of het mogelijk is wat ik wil, niet dus, helaas, maar volgens mij moet het toch in Easy Cd Creator zelf te doen zijn.

Hallo,

Ik weet niet welke versie je van Easy CD hebt, ( ik heb platinum 5 ) maar het aanbrengen van overgangen gaat zo:

Zodra je hetgene wat je wilt branden naar het cd project hebt toegevoegd, ( onderste gedeelte van het scherm, zal ik maar zeggen , dan klik je bijvoorbeeld het eerste nummer aan. Dan gaat het knopje "overgangen"verkleuren. klik dan op dat knopje en je krijgt een nieuw scherm. Onderaan dat scherm zie je de tekst "stilte ( stilte tussen tracks) " . klik dat aan en dan kan je daaronder de lengte van de stilte tussen de tracks zelf instellen. ikzelf gebruik altijd 1 of 2 seconden 9 dit omdat ik de cd in de auto van mijn vrouw niet kan skippen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Ik heb 4.2 en die functie heb ik niet volgens mij, is die platinum 5 gratis? en kun je die ergens downloaden?

Pauldaal, de 'oplossing' van slofje is dus geen oplossing voor jou probleem, hij legt uit hoe je de pauze korte of langer kunt maken tussen track's.
Wat ik er van begrijp heb je één lange track die je wilt opdelen, dat gaat met Easy CD dus niet.

Met Goldwave gaat het echt prima, inladen, afspelen, en met de linker muis knop het begin aangeven met de rechter het eind en vervolgens save selection as kiezen.

Ow nou ik zal het nog een keer proberen dan, maar is het ook mogelijk om van 1 track meerdere tracks te maken (zonder stilte tussendoor)? Ik wil dit doen om gewoon snel naar een ander stuk van een muziekstuk te skippen, maar goed zal het nog een keer met dat programma proberen, alvast bedankt weer

... tja en dat is dus wel weer een probleem, easy CD zet minimaal 2 seconden rust tussen twee nummers.
Ik zelf gebruik Nero en ook daar wordt er een pauze van min. 2 seconden automatische ingelast.
Als iemand weet hoe je meedere tracks achter elkaar aan kunt branden zonder pauze hou ik me ook aanbevolend voor de oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan