Easynote MH35 audio driver voor XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo,

Ik heb van iemand een laptop die vastgelopen was en waar windows opnieuw op moet. Een Packardbell Easynote MH35.
Daar wil ik Windows XP op zetten. De laptop is origineel geleverd met Vista maar dat is 3x niks.

Windows XP staat er inmiddels op en alles draait. Alleen krijg ik de audio niet aan de praat. De site van Packardbell heeft alleen Vista drivers. Die heb ik wel kunnen gebruiken voor de video/lan en wlan in de laptop.

De audiodriver installeert de codecs wel, maar geeft bij apparaatbeheer een uitroepteken bij "Audioapparaat op de bus voor High Definition Audio".

Voor zover ik kan nagaan is het Realtek HD audio.

Ik ben op zoek naar een driver die werkt onder XP. Iemand toevallig een idee (of nog beter: ervaring met de MH35) ?

Alvast bedankt:thumb:

Als het idd een realtek hd audio moet zijn kan je deze proberen.

Het was inderdaad de realtek ALC268 driver. Deze geeft echter bij installeren een foutmelding 0xE0000227

Ook dat heb ik inmiddels opgelost en hieronder de oplossing (engels) voor het geval iemand anders hier nog eens tegenaan loopt:

Install Realtek Audio Driver Failure!! Error code: 0xE0000227

The most common solution was this:

1) open device manager click "system devices" disable "microsoft UAA bus driver for high definition audio"

2)uninstall "UAA bus driver" make rescan devices (Note: Not all had this step. You may want to skip it.)

3) install realtek driver the realtek driver includes the UAA driver too.

Ik heb bovenstaande gedaan en alles werkt nu.

Jackall bedankt voor je snelle reaktie :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan