EasyNote TE11HR-3145NL8 start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

spiritual89

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2006
Ik heb een Packard Bell EasyNote TE11HR-3145NL8 waar Windows 8 op geïnstalleerd is en ik wilde daar Windows 7 op hebben. Gewoon geprobeerd met een installatie disk en stuitte op het probleem dat het niet geïnstalleerd kon worden een GPT partitie. Ik dus de schijf omzetten naar MBR, dat ging niet heel eenvoudig maar is uiteindelijk wel gelukt.

Ik de schijf terug gezet (heb hem via mijn desktop omgezet naar MBR) en wilde Windows 7 gaan installeren. Nu begon de ellende want hij wilde niet meer opstarten. Helemaal niks deed hij, van alles geprobeerd, batterij er uit en dan alleen met netstroom. Batterij eruit, aan en uit knop 15 sec ingedrukt gehouden en weer geprobeerd. Ik hoor ook geen piepje waar ik dan ook aan kan afleiden waardoor hij niet opstart. Nu zag ik wel dat het ledje van de aan/uit knop flikkert en wel 5x.

Toen ben ik dat gaan onderzoeken en zag dat het bij een HP laptop een moederbord defect is. Ik kan er niks over vinden of dat dan ook voor deze laptop geld. Is er iemand die misschien nog een andere optie heeft die ik zou kunnen proberen? Een nieuw moederbord is al gauw € 199,- en dat is iets wat ik nu echt niet even heb.

Bij voorbaat dank voor eventuele tips.

Je zult Secure Boot uit moeten zetten in de UEFI bios die de laptop heeft.
Helaas (conform standaard PB :mad:) zijn de BIOS instellingen niet te vinden in de handleiding, dus je zult zelf moeten kijken/onderzoeken welke optie het is.

Tijs.

Ik wou dat ik nog in de bios kon komen, de laptop reageert helemaal niet meer. Je ziet alleen het led lampje van de aan- en uit knop vijf keer knipperen. :confused:
Bij een HP laptop betekent dit dat er een probleem met het moederbord is, maar of dit ook geld voor een Packard Bell laptop weet ik dus niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien zegt die gelinkte handleiding er wat over of pak je eigen (digitale of boekvorm) handleiding erbij.

En als je de harddisk even uit laptop verwijdert, kun je daarna wél in de bios komen?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nee helaas, zelfde verhaal met het led lampje. Ik heb geen handleiding en in de digitale kan ik niks vinden over mijn probleem ..

Dan de helpdesk bellen. Ik neem aan dat je laptop nog garantie heeft etc. [Overigens kun je ook bellen als er geen garantie meer is, maar dan geldt een ander telefoonnummer.]
Voor NL: hier
Voor BE: hier

Tijs.

Er zit eigenlijk nog garantie op maar ik heb de harddisk eruit gehad om hem te converteren naar MBR, hij was GPT en daar kon ik Windows 7 niet op installeren. Dus ik vrees dat de garantie nu is komen te vervallen.

@spiritual89 ,
Er zijn al een aantal quotes verwijderd van je. Indien je direct reageert op iemand kun je hiervoor de knop "snel reageren" of "reageer op vraag" gebruiken. Je krijgt anders een topic met veel dezelfde tekst bij elkaar.

Mwah, lijkt mij van niet, eerlijk gezegd.

In het slechtste geval stuur je 'm op zónder harddisk, met de mededeling dat je je data op de harde schijf wilt behouden, dus zeker wilt zijn dat de data niet wordt gewist/overschreven. :D

En verder is het omzetten naar MBR (wat mij betreft) geen reden om geen garantie te geven op de rest van het apparaat (moederbord etc.)

Tijs.

O zo had ik het nog niet bekeken, we gaan morgen terug naar de winkel waar hij vandaan komt en dan kijken wat we eraan kunnen doen. Bedankt voor de tip.

De laptop is terug gegaan naar PB en hopelijk zien ze niet dat de harddisk eruit is geweest. Dus er kan hier een slotje op :-)

Toch nog even een laatste reactie, hij is gemaakt en wordt maandag opgehaald! Kosteloos :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan