easyphp poorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Berichten
1.975
Na google en de zoekfunctie hier geraadpleegd te hebben....toch nog een vraag...



Ik kan nergens vinden welke poorten ik open moet zetten voor easyphp, so easy is het dus niet.


Waar heb ik het voor nodig?

Ik heb een berg foto's die ik wil 'delen' met iemand, dus ik dacht, een ftp server is de uitkomst. Maar voor als nog werkt het niet.........


tips zijn welkom!
 
kan wat?


Ik zit niet te wachten op zinloze opmerkingen hoor. Als je vermoed dat ik verkeert bezig ben kan je dan uitleggen waarom je dit denkt....
 
kan wat?


Ik zit niet te wachten op zinloze opmerkingen hoor. Als je vermoed dat ik verkeert bezig ben kan je dan uitleggen waarom je dit denkt....

Sorry hoor:shocked: Was toch een simpel vraag? Kan het gene wat jij wilt wel? Ik gebruik easyphp ook maar durf niet te zeggen of dit wel kan. Komt mischien omdat ik deze optie nooit nodig heb gehad.

Of hebben we het nu of een andere programma?
 
veel verstand heb ik er niet van......


Ik heb het ooit wel eerder gedaan alleen weet ik niet met welk programma. Ik dacht dat het met easyphp wel kon

Doel: mijn pc bereikbaar maken voor mensen van buiten om foto's te delen

vraag: Hoe


misschien dat iemand anders wel weet hoe het moet. Want na veel proberen lukt het niet met easyphp

[edit]

Ik geef natuurlijk niet snel op. Het lukt nu wel om via http://localhost/foto de foto's te bereiken. Nu is het dus de uitdaging om dit van buiten af te kunnen.


Poort 80, staat zoals ik het nu zie, open.

Het zou toch zo moeten zijn, dat als iemand mijn IP adres in typt in IE, hij/zij dan toch bij mijn router uitmoet komen?

Hellup!
 
Laatst bewerkt:
Nou ken ik easyphp niet maar lijkt het mij dat het een webserver is toegespitst op PHP, dus hiervoor zul je poort 80 (zoals eerder vermeld) op je router moeten forwarden naar de machine die easyphp draait.
 
Nou ken ik easyphp niet maar lijkt het mij dat het een webserver is toegespitst op PHP, dus hiervoor zul je poort 80 (zoals eerder vermeld) op je router moeten forwarden naar de machine die easyphp draait.

ja dit probeer ik maar wil nog niet erg lukken.


op portforward.com komt het programma niet in de lijst voor :(
 
waar vind ik die?


Ik heb volgens mij nu op mijn router poort 80 open staan.


Nu zou je, als alles werkt, toch via mijn ip adres mijn pc moeten kunnen zien?
 
ik heb alles maar even verwijderd en een ander all in one pakket gevonden.

phpdev......


na installatie voor ik mijn IP adres in en kom ik op een pagina waar staat:

Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

Apache/1.3.27 Server at localhost Port 80


kan ik hier uit opmaken dat het wel werkt maar dat ik ergens nog een toestemming moet verlenen?

Wie weet raad?


Dat was een eitje.....

Je moet achter je ip adres /public/joumapnaam invullen en het werkt al

phpdev is dus een absolute aanrader om bestanden met bekenden te delen. De doel is niet beveiligd, voor zover ik weet, dus niet bedoeld om een site op te draaien dan wel dag in dag uit aan te hebben staan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan