ecc of non-ecc, maakt dat verschil voor een moederbord ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wennes13

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2011
Berichten
5
Ik heb een pc van maxdata met een MS7158 moederbord. W7 64bits
er zit nu 1 gb pc2-5300 in. Dat wil ik upgraden naar 2x 2gb, wat volgens de informatie geen probleem moet zijn. Bios is ook up-to-date

Ik heb vorige week 2x 2gb gekocht (pc2-5300), blijkbaar ECC
Wat ik ook doe, het nieuwe geheugen wil niet werken. Stop ik die 1 gb er weer in, doet ie het weer. Diverse combi's en variaties geprobeerd maar het systeem wil het niet herkennen.

Zou het kunnen zijn dat het moederbord alleen non-ecc dimm wil accepteren ?

Gr wendy
 
Hoi,

Welkom Op Helpmij,

Volgens mij geeft het moederbord alleen maar aan non ecc te ondersteunen misschien kan je nog ruilen.
 
Ik ga er vanuit dat ik kan ruilen. dat komt wel goed
Maar nu wordt ik wel heel nieuwsgierig waar ik kan vinden of een moederbord alleen non-ecc of ecc kan ondersteunen.

Gr wendy
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oeps ik kom er ineens achter dat ik een typfout heb gemaakt.
Ik heb een MSI MS7358 en dus geen 7158.

Klopt het antwoord van Modag dan nog ?
 
Hoi,

Als ik op je moederbord zoek op google kom ik alleen maar non ecc tegen zoals hier bv.
Ja jeeh hee :d:d zal even kijken maar denk haast van wel

Ps antwoord blijft het zelfde kijk eens hier.
 
Laatst bewerkt:
Super, ik was inmiddels zelf al aan het goochelen geweest :)
Weer wat geleerd zeg.
Handig programma, maar stel ik die site niet ken, is er dan ook een manier om het te zien, zoals ergens op het moederbord zelf ?
Want in de manual staat er nix over.
 
Hoi,

Klopt in de manual staat het inderdaad niets over maar ga er maar vanuit dat het dus non ecc moet zijn ecc geheugen is meer server geheugen.
 
Heel hartelijk dank voor de hulp.
ik ga op zoek naar andere dimms
 
Geen dank, en succes:thumb::thumb:

Ps misschien vraag even boven in de blauwe balk als opgelost zetten;)
 
Laatst bewerkt:
Misschien staat er in je BIOS een optie voor ECC RAM. Heeft de mijne wel in iedergeval... (ECC is server RAM)
 
ECC hoef niet direct server geheugen te zijn, maar het wordt wel veel gebruikt in servers. Omdat geheugen met ondersteuning voor ECC zelf fouten kan corrigeren en foute bits in het geheugen kan uitschakelen, zodat de server door kan blijven draaien. Geheugen dat een fout bitje ziet en geen ECC heeft, dan loopt de computer meestal gewoon vast of krijg je een foutmelding. Dit wil je met een server niet, want een server moet zo veel mogelijk aan staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan