ECC v NON ECC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hoi allen,

Heb hier een oude Compaq Evo staan van de buurjongen waarin nieuw RAM moet. Nu kan ik op MP 2 reepjes van 512 MB kopen voor weinig maar verkoper stelt dat dit ECC geheugen is en vraagt of het mobo dit wel ondersteunt. Dat vraag ik me dus ook af of alleen NON ECC.
Kan op de Compaq niet vinden welke Evo het precies is. Zit wel een sticker met MO30308 achterop en uiteraard het lange serienummer maar daar kom ik nergens mee en kan zo niet achterhalen wat erin zat. Weet wel dat het een PC2100 latje is geweest maar kan daar ook niet op vinden of het ECC of NON ECC is.

Wie adviseert even ?

Bedankt vast,
T

Ok, als je even op F10 drukt onder POST & in de BIOS de Systeeminformatie opvraagt staat er het modelnummer bij. Via het serienummer kan je bij HP registreren & daarna krijg je vanzelf de juiste informatie.

Ikzelf heb een Evo D310 & die is niet geschikt voor ECC, maar er zijn veel verschillende modellen van verkocht door zowel Compaq als HP, & een aantal kunnen wel met ECC overweg.
Hoe dan ook, het is dan het een of het ander, alleen ECC of geen.

ECC kan je herkennen aan het oneven aantal geheugenchips op de printplaat.

Okay, ik heb het oude bankje nog. Ga zo even tellen...123456 :P

Ligt aan de overkant. Laat het je zo even weten....

Ik heb denk ik nog wel pc 2100 geheugens ,ik zal vanavond ff kijken wat er tussen zit
Die mag je zo hebben

Dat zou gaaf zijn man, waarschijnlijk is het dus NON ECC gezien het even aantal bankjes.

Sorry was even weg voor een spoedklus...ik heb alleen 1 512mb en 1 256mb pc3200 in de doos gevonden,die werken ook wel in die pc geloof ik

Ik zal eens kijken of ik dat kan vinden. Bedankt vast.....

Is het eigenlijk nog wel de moeite zo'n oud bakkie in deze tijd?
Ik heb ook nog een lenovo thinkcenter 2ghz core2duo,4gb ddr2 over zonder hdd..
Hier draait moeiteloos W7 op....

Deze komt uit een partij spullen die ik gekregen heb en die mag je zo hebben want ik ben toch aan't opruimen!

Ik zit zelf in vlaardingen maar rijd veel door het land dus daar moet wel iets voor te regelen zijn,waar zit je zelf?

Hoi FTWLTG,

Mijn oprechte excuses voor de late reactie,was even druk in Huize Bos :P

Er is inmiddels een reepje van 1 GB aangeschaft NON ECC welke prima werkt. Gelijk andere videokaart erin gestopt die we nog hadden liggen en W7 Starter erop gezet en ja, het loont de moeite nog hoor. PCtje draait als een tierelier en voldoet prima waar hij voor wordt gebruikt.

Ik wil je hartelijk bedanken voor de genomen moeite en aanbod.

Raymond

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan