ECHT verwijderen van software (JAVA?)

• Onderwerp starter Onderwerp starter ASlot
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ASlot

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2012
Ik wil graag sommige software ECHT verwijderen van de computer.
Bij sommige programma's heb ik braaf gedaan:
Start -> Configuratiescherm -> Programma's verwijderen of wijzigen -> programma klikken en verwijderen.

Maar dan nog staan er bij sommige gebruikers nog mapjes met namen van die programma's...hoe kan dat? :confused:

Daarbij kan ik Java niet verwijderen, echt heel irritant. De oplossing zal wel logisch zijn, maar ik vat 'm niet.
Java(TM) 6 Update 25 verwijderen, dan krijg ik melding:
Java(TM 6 Update 17
Error 1723. There is a problem with this Windows Installer package. A DLL required for this install to complete could not be run.

Eigenlijk wil ik gewoon programma's verwijderen, zonder nieuwe programma's te hoeven installeren, hopelijk is dat mogelijk! En hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Dat komt omdat er vaak nog verwijzingen in het register staan. Die kan je met de hand verwijderen, maar daar moet je wel weet van hebben.
De mappen zelf kan je verwijderen, maar dan zul je wel een register opschoonproggie moeten draaien.
Dus echt verwijderen zonder daar een proggie voor te installeren, kan wel................maar is niet voor de gewone man, zeg maar, De optie van Lange Pier is daarom de beste oplossing.

Nog een noot: sommige programma's die verkeerd worden verwijderd, dienen opnieuw te worden geïnstalleerd waarna je ze wel normaal kan verwijderen. ik denk dat dit met die Java ook is gebeurd.

Laatst bewerkt:
Omdat het hier om Java gaat kun je ook gebruik maken van JavaRa:

http://singularlabs.com/software/javara/

Hiermee zou je alles moeten kunnen verwijderen:

Its most significant feature is the JRE Removal tool; which forcibly deletes files, directories and registry keys associated with the JRE. This can assist in repairing or removing Java when other methods fail.

Het programma is portable, dus je hoeft het niet te installeren.

Laatst bewerkt:
Nog een noot: sommige programma's die verkeerd worden verwijderd, dienen opnieuw te worden geïnstalleerd waarna je ze wel normaal kan verwijderen. ik denk dat dit met die Java ook is gebeurd.

Hm en welke moet je dan herinstallerem denk je?

Java(TM) 6 Update 25 verwijderen, dan krijg ik melding:
Java(TM 6 Update 17
Error 1723.

Update 25 of update 17?

Dank allen voor de reacties, ik ga er goed naar kijken

Ik denk dat je met JavaRa de resten gewoon kunt verwijderen. Ik zou dat eerst proberen i.p.v. te herinstalleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan