Eclipse werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

stienoo

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2007
Ik wil beginnen met c++ (ik kan al java) en heb eclipse voor c/c++ gedownload (gebruik ik ook bij java).
Ik heb om te beginnen een gewone "bazis" class aangemaakt (Hello World) maar" #include <stdio.h>"
en "#include <stdlib.h>" worden oranje onderlijnd en als ik probeer te compilen, geeft hij een fout error.

Volgens mij weet ik wat er fout is, namelijk dat ik nog de c++ compiler zelf moet downloaden (net zoals bij java moet je jdk apart downloaden), maar waar vind ik die net?

Je hebt inderdaad nog nood aan een C(++)-compiler.
De meest gebruikte is gcc/g++, welke onder windows het eenvoudigste te installeren is adhv de mingw-installer (mingw.org)

En waar kan je dat downloaden? (ik zie dat nergens op die site)

Ik heb het gedownload (jou links is dood) maar hij geeft als ik het wil instaleren de volgende fout boodschap:

mingwerrorma4.jpg

foutmelding lijkt me vrij duidleijk.. je internetverbinding blijkt niet te werken. Misschien moet je de installeren even toelaten in je FireWall/ZoneAlarm ofzo

Nee, ik heb de blokking opgehoffen maar het lukt nog niet (ook niet als ik als administrator uitvoer) zijn er nog andere manieren om dat te downloaden?

Laatst bewerkt:
foutmelding lijkt me vrij duidleijk.. je internetverbinding blijkt niet te werken. Misschien moet je de installeren even toelaten in je FireWall/ZoneAlarm ofzo

Ik krijg hier exact dezelfde foutmelding. Het kan natuurlijk zijn dat we beide de verkeerde instellingen gebruiken, maar ik zou niet weten wat er verkeerd staat ingesteld.

Ik heb nog geen instellingen aan m'n firewall gedaan, maar dat zou volgens mij ook niet nodig moeten zijn.

hm.. vreemd, er is mss iets anders dat foutloopt in die versie, Ik zal er morgen ook eens naar kijken (zit zelf nog met de installer van 5.1.3 dusja...)

[EDIT]
heb het snel even getest en ook hier loopt het mis, ik kijk dit weekend wel even adhv wireshark of de installer 'fout'loopt of de updateserver gewoonweg plat ligt
[/EDIT]

Laatst bewerkt:
Ik heb visual C++ gedownload (en geïnstaleert) maar ik graak er niet goed mee aan de praat, stel dat ik gewoon het volgende programmatje wil maken:

Code:
#include <iostream.h> 

void main() 
{ 
cout << "Hallo wereldje" << endl; 
cout << "Druk op <ENTER> om verder te gaan"; 
cin.get(); 
return 0; 
}

Ik heb tot nu toe new project -> empty en dan: add->new item, en daar heb ik die code ingezet, maar ik snap niet goed hoe ik moet compilen (ik heb al geprobeerd op start debugging te klikken maar dan heb ik een error gekregen.

(ik hoop dat ik dit nog in dit topic mag zetten, anders maak ik wel een nieuw)

Code:
void main() 
{ 
cout << "Hallo wereldje" << endl; 
cout << "Druk op <ENTER> om verder te gaan"; 
cin.get(); 
return 0; 
}

De functie dient het return type int te hebben. (je returnt ook een 0)

Code:
int main(){
// code
return 0;
}

Even ter info: Mingw liet me zonet weten dat hun servers terug online zijn (en dat heb ik meteen even getest ook ;))

Watt zijn de MinGW base tools? (en wat heb ik net nodig om c++ te kunnen compilen?)

Ik heb (eindelijk) minGW geïnstaleert, en het werkt!!
Ik heb het nu pas kunnen doen wegen download limiet :(

Ja, lach maar, met mijn pa die dan begint te zagen (zelfs voor in belgië is 22 GB wijnig)

Ja, lach maar, met mijn pa die dan begint te zagen (zelfs voor in belgië is 22 GB wijnig)

Maak dat wijs aan iemand met een van de eerste telenetabo's (nog steeds maar 12G :'( )
Blij dat het gelukt is :)

Maak dat wijs aan iemand met een van de eerste telenetabo's (nog steeds maar 12G :'( )

Hoeveel ik per maand verbruikt, dat hangt er helemaal vanaf. Ik heb er tijden bijzitten dat ik regelmatig films kijk, maar ook tijden dat ik zelden films kijk. Maar 12 GB per maand dat is wel heel erg krap :eek:

(binnen 2 uur downloaden zit ik aan de 12 GB)

Maar in België heb je inmiddels toch al wat vooruitgang... Dommel ofzoiets ?

Ja, wat vooruitging inderdaad: van 12 GB kom ik (een paar maand geleden) en met hetzelvde abonoment nu al 23 GB ofz.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan