ECP instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan007

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Berichten
371
Hallo

Ik heb problemen met mijn scanner van Canon. Nu heb een mail gekregen van Canon waarin staat dat ik de ECP instellingen moet wijzigen en ook het parallelepoort adres.

Het bericht:Instellingen van de parallelle poort veranderen:

- instelling van de parallelle poort veranderen, dit doet u in
het "apparaatbeheer" (Device Manager). De poort dient van de ECP-instelling
gehaald worden. Indien de poort reeds van de ECP-instelling stond, kan u proberen de poort terug op ECP in te stellen.
- Parallel poort adres veranderen van 378 naar 3BC.

Nou is dat adres veranderen wel gelukt. Maar ik krijg de ECp er niet af. Wie weet hoe je dit moet doen.
 
Dat moet je waarschijnlijk in je Bios veranderen naar EPP.
 
Dit is een instelling die je in de BIOS moet veranderen.
Meestal bij Integrated Pherepticals daar kun je kiezen uit bv. ECP, EPP, SPP en ECP/EPP.
Maar waar moet hij bij jou op staan ?
 
Welk merk/type printer heb je en kan een van deze twee niet op USB want 2 apparaten op 1 parallel poort geeft vaak problemen.
Je printer moet meestal op ECP/EPP (bi-directional) staan tenzij het een hele oude is.
 
Laatst bewerkt:
bios

Ik inderdaad al eerder gehoord dat je e.e.a. in je bios moet veranderen. Hoopte dat niet te hoeven doen want dat is mij te eng. Maar ga het toch proberen. Anders leer je het nooit.
Ik heb een HP 640C printer. Deze werkte met mijn vorige scanner onder winME goed (dit was een colorado scanner). Echter die scanner is stuk. Nu dus een Canon scanner.
 
Er is onderaan dit kader een button SYSTEEM bijgekomen waarin je een PC configuratie kan zetten.
(Of wist je het al).
 
Ben eruit

heb gelukkig niet in mijn bios moeten kloten. Het adres veranderen bleek voldoende. Nu maar hopen dat de anderen die ook metdezelfde Canon scanner dit probleem hadden dit ook lezen. Iedereen bedankt.
Mijn nieuwe printer wordt er een met USB poort, dat heb ik in iedergeval geleerd.
TX
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan