ECS L7VTA of Asrock K7S8XE+?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Berichten
519
hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw systeem om zelf in elkaar te zetten, nu zit ik nog te twijfelen tussen 2 moederborden, het verschil in prijs is €4,= (ECS is goedkoper) wat is het beste moederbord?
-Ik hoef er geen zware spelen mee te doen, en ook geen videobewerking.
-Ik heb thuis een videokaart (2Mb) dus als het klopt dat de ECS een videokaart onboard heeft is dat al 1 pluspunt.
-Ik gebruik als processor een AMD ATHLON XP 2400+ en als geheugen 256Mb DDRram (pc 2700/333(?MHz?))

alvast bedankt!

R. Kustermans
 
sorry, ik kom er op deze link niet echt uit. Weet iemand misschien een site waar ik informatie over ECS moederborden kan vinden? die van Asrock is gwoon www.asrock.com , maar die van ECS...
 
Ik heb nog even goed gekeken in de gebruiksaanwijzing van de moederborden. De grootste verschillen zijn:
ECS heeft 4 IDE aansluitingen (deze zitten er blijkbaar niet altijd op), Asrock 2
ECS heeft FireWire (waar ik niets mee doe) Asrock niet
ECS heeft 2.2sound, Asrock 5.1 (ik heb geen surround set, dus dat maakt niet uit)
ECS heeft als chipset VIA Appolo KT400, Asrock SiS748
ECS ondersteund geen DDR400 geheugen (volgens de gebruiksaanwijzing niet, volgens de info op alle sites wel), Asrock wel.

Wat ik me nu vooral afvraag is wat het vershil tussen de twee chipsets is, welke is beter, scheelt het veel, want ik zou nu kiezen voor de ECS, maar als de chipset van de Asrock beter is zou ik kiezen voor de Asrock. Ik heb zelf gehoord dat de SiS... chipset niet goed is, en de KT400 wel, maar... is dit waar?
 
Heeft er iemand slechte ervaringen met een van de moederborden/ merken/ chipsets?
 
ECS is goed, Asrock is van Asustec (asus) en ook niet slecht. Je hebt zelf de grootste verschillen al gevonden.
 
dankjewel, nog ff 1 vraag: wat is het verschil in de chipset, ik heb namelijk geen idee wat dat inhoud, maakt dat verschil in snelheid, of...
 
Het was al niet meer nodig: de ECS werd niet meer verkocht, dus heb ik voor de asrock gekozen, met welk programma kon ik ook al weer zien hoe warm mijn pc is? en waar haal ik dat vandaan?
 
kijk even in je BIOS. Als je het daar niet kunt vinden heb je vermoedelijk geen temperatuursensors.
 
Ik heb het al van mijn oude computer afgehaald.
Is 43graden voor een AMD XP 2400+ normaal?
en 31graden voor de kast?
en 21graden voor de harde schijf?
 
ik vind die 21 graden voor je harde schijf verdacht koel. Maar verder zijn het nette temps :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan