• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ecxel - macros, hoet te beginnen ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter pja
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pja

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2002
Hoe moet ik beginnen ?

Nu heb ik het idee dat mijn macro is verbonden met een specifiek werkblad, als ik het icoontje aanklik met de bewuste macro moet ik eerst in het juiste blad gaan staan om hem te kunnen starten.

Het zou toch zo moeten zijn dat ik een macro op elk moment zou moeten kunnen laten starten.

Maak ik nu een denkfout of haal ik vanalles door elkaar ?

PJA

Een gok:
Uw macro is opgenomen met de macrorecorder.
Daarbij heb je nog eens van blad gewisseld.

Bedenk dat de macrorecorder handig is... MAAR... de macrorecorder denkt niet na. Alle handelingen die jij verricht (ook de foutieve) worden gewoon letterlijk overgenomen.

Indien je nu 'Blad1' selecteert, en vanaf daar allerlei handelingen verricht, dan zal de macrorecorder dat ook zo doen.

Luc

Persnlk.xls

Je open een nieuw blad
Je noemt deze Persnlk.xls
Deze sla je op in
Application Data\Microsoft\Excel\XLSTART
-
A: hierin neem je een macro op.
Dit moet wel een macro zijn die algemeen is - geen vaste cellen of iets degelijks dan kun je hem in alle te openen mappen gebruiken.
-
B: hierin neem je een macro op met vaste cel waarden deze is toepasbaar in een bepaalde map of blad.
-
C: Een gekozen macro uit Persnlk.xls kun je blijven gebruiken in sjablonen die je "opslaat als" in een ander bestand - de macro blijft dan gekoppeld.
-
Persnlk.xls is een bestand die je niet ziet maar wordt wel altijd geopend als je excel opend.
-
Bij Venster - zichtbaar maken kun je Persnlk.xls zichtbaar maken en ook weer verbergen.
Indien zichtbaar dan kun je macro's opnemen.
-
Als iemand hier wat op toetevoegen/wijzigen heeft - dan graag.

mvg Imod :thumb:

Laatst bewerkt:
Als je een macro opneemt, heb je de keuze om deze op te slaan in de persoonlijke macrowerkmap.
Indien je deze nog niet hebt, wordt die automatisch aangemaakt.
Bij het opnemen van een macro heb je ALTIJD de keuze om deze macro in de persoonlijke macrowerkmap op te slaan. Je hoeft deze werkmap dus NIET zichtbaar te maken.

Tot zover mijn opmerkingen.

En als aanvulling: indien het de bedoeling is macro's te exporteren naar andere gebruikers: dan maak je NOOIT gebruik van de persoonlijke macrowerkmap. Ik zou het immers zeer onaangenaam vinden indien iemand anders mijn werkmapje gebruikte om allerlei macro's in te dumpen.

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan