Edimax BR-6104 router

Status
Niet open voor verdere reacties.

jucuinda

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2002
Berichten
67
hallo,

Ik heb een vraagje ik heb een edimax router.
Ik volg gewoon de instrucities in het boekje maar nog steeds geen internet.
Ik gebruik voor de beide computer windows ME.
Kan iemand een handleiding geven of wat dan ook dat ie router dan wel werkt?!
Alvast bedankt
 
Wat voor ipadressen krijgen de beide pc's?
 
die van de router is 192.168.2.1
dus daarna komt voor de 1e pc:192.168.2.2 enz
 
Welke internetprovider heb je?

En heb je die ipadressen zelf ingegeven of door de router laten toewijzen?
 
Geef in je router op dat je modem ip adres 10.0.0.138 heeft en bij het adres van je router moet je niet het ip adres invullen dat je van je provider hebt gekregen, maar 10.0.0.150.
 
de ip adres word automatisch gegeven ik heb hier het boekje voor me en daar staat het ook een tekening in hoe de ip adressen wordt gegeven. ik gebruik @home
 
Heb je de naam die je van @home gekregen hebt bv cc123456-a wel ingegeven in de router? en werkgroep HOME?
 
dat is hem juist ik zie nergens waar ik die naam moet invullen domain had ik wel home
 
Ik kan zo geen handleiding vinden van die router maar grote kans dat dat het hele euvel is waarom jij niet kan internetten. Misschien de handleiding nog eens goed doornemen?
 
Q: I use a cable modem to connect to Internet. The router cannot connect to Internet through the cable modem. What should I do?

A: Check the user manual or instruction from your cable modem company. If the instruction indicates you input a specific computer name (like the user account number) in the computer, you need to input the same computer name in the router configuration. You can also go to Network in Control Panel and click Identification tab to find out the computer name.
1. Open the IE with the address http://192.168.123.254. Login and see the system status.
2. Click Primary Setup. Under the WAN type: Dynamic, there is an optional host name field. Type the correct computer name. Then click Save.
3. Click System Status. Click the 'Renew' button to reconfiguration. Now the broadband router should get an IP address from the cable modem. The IP address will show up in the System Status.
 
Ik zal straks als ik thuis ben meteen proberen want daar zal wel het probleem zitten
Alvast bedankt M@rio
 
Ik zal straks als ik thuis ben meteen proberen want daar zal wel het probleem zitten ':D'
Alvast bedankt M@rio
p.s ik laat zeker een bericht achter of het gelukt is of niet
 
Ik heb het thuis geprobeerd.
Ik heb ook nog een nederlandse handleiding gevonden! maar....................
Op de andere computer die ook op de router is aangesloten daar doet het internet wel. maar op mijn eigen pc niet waar kan dit aan liggen.
Ik krijg wel van me router een Alert messages ik zit nu op 730 :confused:
Please help me!!!!!! :thumb:
 
als ik ping doet met die andere computer dan krijg ik Time out.
Als ik die andere computer naar mijn pc ping dan krijg ik wel antwoord.

Ik snap er echt de ballen niet meer van.
Normaal is het ook niet moeilijk om een router aan te sluiten maar deze geeft veel problemen of ligt het gewoon weer aan mij?? :eek:
 
hmm lastig.

Heb je op die andere pc een firewall draaien?
 
ik gebruik op mijn pc zone alarm moet ik die dan deinstalleren?
bij de installatie van de router staat zone alarm uit
 
Daar ben ik weer.
ik heb me zonealarm afgezet maar nog geen resultaat maar ik zit nu te denken.
Ik heb bij de edimax een kabel gehad zeer korte kabel en staat redelijk strak naar mijn pc kan het misschien daar aanliggen? want ik heb nu de internet kabel gewoon in me computer zitten en dan werkt het wel en die andere pc die werkt wel gewoon met de router. Dus kan het dan toch zijn dat het een kabel probleem is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan