Edimax BR-6204WLg problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hermanccc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2009
Berichten
3
Hallo,

na het overlijden van mijn oude vertrouwde Linksys WRT54G een paar weken geleden een Edimax BR-6204WLg gekocht. Ik was aanvankelijk van plan een nieuwe Linksys te kopen maar de verkoper zei dat deze ook gewoon goed zou zijn - niet dus.

Na enorm veel problemen met de eerste Edimax ben ik teruggegaan naar de winkel en heb ik een nieuw, identiek model Edimax gekregen.

De oude stond het niet toe om bepaalde online games te spelen, games te spelen over het netwerk, of verbinding te maken met de netwerkprinter: alles timede out. Ook vloog de verbinding er op willekeurige momenten uit.

Wel hadden alle computers in huis (allemaal op dezelfde verdieping) goede verbinding met deze router (4 of 5 uit 5 "balkjes" in Windows XP en Vista).

Met de nieuwe, tweede Edimax kon ik aanvankelijk draadloos verbinding maken vanaf 1 computer (rechtstreeks via de kabel werkt wel, het gaat nu over het draadloze netwerk).
En warempel, online gamen werkte.

Het probleem met deze nieuwe router is dat de signaalsterkte abnormaal laag is. Soms staan er voordat ik verbind 4 of 5 uit 5 balkjes bij sterkte, en als ik eenmaal verbonden ben staat er "geen signaal" en zijn er 0 uit 5 balkjes gevuld. Ik heb dan wel internet, maar het vliegt er op willekeurige momenten uit. Op 1 computer werkte het dus wel af en toe, andere computers detecteerden de router helemaal niet.

Op het moment werkt alles via de kabel perfect, maar detecteert geen enkele computer het draadloze netwerk. Met of zonder beveiliging (WEP of WPA) maakt niet uit.

Heeft iemand misschien een tip voor me? (Behalve "koop een nieuwe router", dat ga ik z.s.m. doen)

Ik vind het erg raar dat ik tot 2 keer toe een defecte router heb meegekregen uit de winkel, ze waren allebei gewoon gloednieuw...
 
Zou je graag willen helpen, maar helaas......

Ik zweer ook bij LinkSys, maar dat is een schrale troost
 
Installeer NetStumbler

Start het programma met je draadloze netwerkkaart ingeschakeld. Je zult dan zien welke netwerken in je buurt zitten én op welk draadloos kanaal.

Kies dan een kanaal voor je Edimax die niet/weinig wordt gebruikt bij jou in de buurt, en stel het in bij de draadloze instellingen van de Edimax. Kijk of dat positieve resultaten biedt.

PS: Ook ik ben geen voorstander van Edimax, maar misschien kun je m.b.v. bovenstaande tip toch nog wat bereiken.

Tijs.
 
Installeer NetStumbler

Start het programma met je draadloze netwerkkaart ingeschakeld. Je zult dan zien welke netwerken in je buurt zitten én op welk draadloos kanaal.

Kies dan een kanaal voor je Edimax die niet/weinig wordt gebruikt bij jou in de buurt, en stel het in bij de draadloze instellingen van de Edimax. Kijk of dat positieve resultaten biedt.

PS: Ook ik ben geen voorstander van Edimax, maar misschien kun je m.b.v. bovenstaande tip toch nog wat bereiken.

Tijs.
Bedankt voor de tip, maar helaas helpt het kiezen van andere kanalen niet echt :confused:
Ik denk dat er niks aan te doen is...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan