Edimax router

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgpeters

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik krijg vandaag een ander modem. Nu heb ik mijn netwerkje een router staan. Deze werkt nu goed. Nu heb ik al van verschillende gehoord en gelezen, dat de router niet werkt met het nieuwe modem. Dan moet je een update ophalen. Dat heb ik gedaan. Hoe installeer ik deze nu. Gewoon alles laten zoals het is en dan de update installeren, verwerkt de computer dat dan in de router. Het is Edimax B6104. en Windows XP.

Vr.gr. Joop

Weet je hoe je in de setup van je router komt (start/uitvoeren en dan iets van 192.168...... , is per router verschillend wat dit nummer precies is, kun je waarschijnlijk in je handleiding vinden).

Daarin stat als het goed is ergens een optie, firmware upgrade o.i.d. Dit moet je doen, dan wordt er om een bestand gevraagt, daar selecteer je dus het bestand wat je hebt gedownload. Hij gaat dan even bezig, duurt niet zo verschrikkelijk lang. Hierna is je router geupdate.

Maar of dit het probleem oplost betwijfel ik. Andere modem betekend ander mac adres. Dus waarschijnlijk moet je gewoon de router resetten zodat hij niet meer het mac adres van je oude modem ziet, maar die van je nieuwe.

Maargoed firmware update kan uiteraard ook geen kwaad als er een niewere versie beschikbaar is

Voor een edimax router is het standaard ip adres 192.168.2.1.

Allemaal weer bedankt, het is zonder problemen gelukt.

Groetjes Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan