Editing PC upgraden naar Game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanJaap93

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2011
Berichten
16
Hallo.

Ik heb al wat topics doorgelezen maar nog geen topic tegengekomen met ongeveer dezelfde PC als ik die ook van plan is om te upgraden. Ik heb nu een PC die ik voornamelijk heb gebouwd voor videobewerken / editing. Ik game voornamelijk op mijn xbox maar ik ben van plan om ook wat oudere games (Call of Duty 4 bijvoorbeeld) te gaan spelen op mijn PC omdat het toch heel anders is dan op de xbox en ook leuk is.

Hier is nog even het lijstje.
Budget - maximaal €400
Doel - Gamen
Omgeving - De PC mag wat lawaai maken maar niet te veel
Assemblage - Zelf upgraden
Besturingssysteem - Ik heb windows 7 ultimate
Opties / randapparatuur - Ik heb nu dus al een complete PC

Mijn specs:
moederbord: P55 CD53
processor: Intel core i7 860
videokaart: ATI Radeon HD 5750 1 GB
geheugen: 8 gb RAM (2x 4 gb)
harde schijven: 64 gb SSD; 1 TB harde schijf en 500 GB harde schijf
voeding: 500W Fortron
case: weet ik niet precies, in ieder geval een zwarte coolermaster

Ik wil dus voor maximaal €400 mijn PC upgraden. Het leek mij het beste door dit te doen met de aankoop van een nieuwe videokaart, maar misschien is het slimmer om iets anders te upgraden. Het probleem is dat mijn voeding waarschijnlijk niet sterk genoeg is voor een nieuwe videokaart.

Ik moet dus waarschijnlijk ook een nieuwe voeding kopen. Als ik bijvoorbeeld een 800w voeding koop dan zou ik eventueel ook mijn nieuwe videokaart met mijn oude kunnen crossfiren. Maar ik weet niet of dat wel slim is en of het wel nut heeft, ik kan hem natuurlijk ook verkopen.

Ik vroeg me ook af of dit wat is: ATI Radeon HD 5750 crossfired
Volgens reviews is dat 70% beter dan één 5750 en dat is dus misschien een optie?

In het kort:
PC upgraden richting game pc. Budget van 400 euro. Waarschijnlijk een nieuwe videokaart + voeding kopen. Eventueel nieuwe videokaart met oude videokaart crossfiren. Als dit nut heeft en resultaat oplevert.


Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen en wat grafische kaarten of andere upgrades kunnen adviseren.

Met groet,

Jan Jaap.
 
Laatst bewerkt:
Games zoals

Call of Duty 4
Battlefield bfbc2
Modern Warfare 2

In ieder geval multiplayer shooters. Misschien nog crysis maar die heb ik ook op de xbox (de bovenstaande games ook) en dat is vooral singleplayer gericht. Dus niet MW3 en BF3, die koop ik al voor de xbox. Dus vooral de wat oudere, maar nog steeds veel gespeelde games.
 
Een goede voeding is heel belangrijk,ik zou minstens een 750 W Bronze of Silver nemen van een A-merk.
Crossfire op dit socket 1156 moederbord is niet rendabel,er is geen 2de pCI-E slot dat de extra kaart tot z'n recht laat komen.....persoonlijk zou ik kiezen voor een ATI 6950 2GB of een Geforce GTX 560 TI,samen met een goede voeding ben je dan tussen de 320 en 350 � kwijt...en dan kan je bakkie de meeste moderne games ook aan....:thumb:
 
Oké, bedankt :eek:
Raad je nog een specifiek type voeding aan?

Is dit iets?
http://www.awd-it.co.uk/scripts/prodView.asp?idProduct=3239
£82.74 dus ~€95 dus dat wordt zo'n 100 euro met shipping

Ik weet niet precies wat een normale prijs is voor een goede 750w voeding dus het zou mooi zijn als iemand mij eentje kan aanraden incl. link :D

En qua grafische kaart
6950
http://azerty.nl/0-2963-383036/sapphire-radeon-hd-6950-graf.html
€250
Of is die ook ergens anders nog goedkoper te krijgen

GTX
http://www.alternate.nl/html/shop/p...cxzfw&channel_code=110&&product_code=7392577&

Ik hoop op wat linkjes omdat ik zelf niet veel af weet van normale prijzen hiervoor. In ieder geval bedankt tot nu toe :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prijzen voor een goede 750 w kunnen variëren tussen 80-130 euro's......die Corsair is een aanrader....

Voor videokaarten eens op MyCom kijken:
MYCOM
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij ZERCOM kan je de Sapphire HD6950 Dirt3 Edition kopen voor 223 euro's........als je van racegames met mooie graphics houdt,is dit een aanrader....
 
Bedankt voor de links :)
Ik heb al heel wat videokaarten vergeleken op die site nu en ik ga morgen eens kijken hoe het precies zit met mijn kast, of alle grafische kaarten er ook inpassen in combinatie met een nieuwe voeding.
 
Hallo welkom op helpmij!

750watts A-merk voeding totaal overbodig
een 600watts A-merk voeding kan met gemak de GTX570 of HD6970 trekken.
met een 750Watts A-merk voeding zou je de GTX580 in SLI kunnen draaien.
en de Winkel Mycom is super duur Azerty.nl of 4launch.nl zijn veel goedkoper!

de Corsair Builder series 600watts voeding kan de HD6950 in Crossfire aan dus wil je nog eens upgraden dan kan dat gewoon
klikerdeklik
 
Laatst bewerkt:
750watts A-merk voeding totaal overbodig
een 600watts A-merk voeding kan met gemak de GTX570 of HD6970 trekken.
met een 750Watts A-merk voeding zou je de GTX580 in SLI kunnen draaien.

Tot op zekere hoogte mee akkoord,waarschijnlijk is zelfs zijn Fortron 500 w nog sterk genoeg.Maar een 750 w is futureproof voor een eventuele volgende upgrade ......misschien SLI of Crossfire + een hoop randapperatuur gevoed via usb.Mijn (persoonlijke) mening is dat je beter nu een iets duurdere koopt,dan volgend jaar opnieuw een andere...


en de Winkel Mycom is super duur Azerty.nl of 4launch.nl zijn veel goedkoper!
iklikerdeklik

Niet akkoord.....de videokaart die jij aangeduid hebt,is degene met 1 GB RAM,als je wat verder kijkt,zul je zien dat de 2 GB RAM versie in ongeveer dezelfde prijsklasse zit bij Azerty!
Bij Zercom is de 6950 Dirt3 zelfs 8 euro's goedkoper.....
 
Bedankt voor de nieuwe reacties. Ik heb alles nog even onderzocht en ik denk dat ik het volgende ga aanschaffen:

Radeon HD 6950 2 GB videokaart
750w voeding

De 750w voeding:
Klik

De HD 6950 2 GB
Klik

Totaal: €330,-

Lijkt jullie dit een verstandige upgrade? De voeding wil ik dus ook gaan upgraden i.v.m. eventuele toekomstige upgrades, anders koop ik nu bv een 600w voeding en over een paar maanden heb ik een 800w nodig. Die 750w voeding lijkt mij prima en de videokaart ook. Volgens mij kan ik dan wel weer een jaartje vooruit met gamen/editing :)
 
Tot op zekere hoogte mee akkoord,waarschijnlijk is zelfs zijn Fortron 500 w nog sterk genoeg.Maar een 750 w is futureproof voor een eventuele volgende upgrade ......misschien SLI of Crossfire + een hoop randapperatuur gevoed via usb.Mijn (persoonlijke) mening is dat je beter nu een iets duurdere koopt,dan volgend jaar opnieuw een andere...




Niet akkoord.....de videokaart die jij aangeduid hebt,is degene met 1 GB RAM,als je wat verder kijkt,zul je zien dat de 2 GB RAM versie in ongeveer dezelfde prijsklasse zit bij Azerty!
Bij Zercom is de 6950 Dirt3 zelfs 8 euro's goedkoper.....

Mycom is duur meschien die videokaart niet maar als jij een pc samensteld bij Mycom kom je vaak veel duurder uit dan bij 4launch.nl of Azerty.nl
en dan heb je ook nog het feit dat Mycom maar een paar merken verkoopt

verder is die HD6950 niet meer beschikbaar
Dit product is niet meer beschikbaar in ons assortiment. Ga terug naar het overzicht om te kiezen uit ons beschikbaar assortiment of neem contact op met een van onze medewerkers verkoop.
staat op de website van Mycom

750watts voeding heb je niet nodig een goede 750watts A-merk voeding kan een GTX580 in SLI al aan
600watt is meer dan genoeg (kan ook prima kaartjes in SLI hebben)
houd er ook rekening mee dat PCI-E tot 300watts is gecertificeerd *future videokaarten moeten zig hier aan vast houden*
is ook een reden waarom de GTX590 en HD6990 underclocked zijn

en ga gewoon voor een 1GB versie kaart 2GB is alleen van bellang als je op hele hoge resoluties wilt gaan gamen
of met meerdere schermen wilt gaan gamen (prestatie verschil zal nihiel zijn)

verder kan zijn moederbord niet eens SLI/Crossfire aan dus 750watts voeding is echt heel erg overbodig
misschien SLI of Crossfire + een hoop randapperatuur gevoed via usb.Mijn
USB kan niet meer dan 2.5watts aanbieden dus dat argument slaat kant nog wal
apparaten die meer nodig hebben halen dit zelf uit het stopcontact
 
Laatst bewerkt:
Oké. De maximale resolutie waar ik op ga spelen is 1920x1080 dus dat valt niet onder die hele hoge resoluties, dus dan raad je me een 1 gb videokaart aan i.p.v. 2 gb? En een 600w voeding raad je dus aan? Kan mijn voeding het op dit moment niet aan (klik)

Heeft iemand enig idee of dit werkt en past

Case: Cooler Master Elite 310
Moederbord: P55-CD53
Voeding: Fortron 500w
Videokaart: HD6950 1 gb

En zo niet, wat wordt aangeraden? Als dit wordt beantwoord dan zijn eigenlijk al mijn vragen beantwoord want dan weet ik wat ik wil gaan aanschaffen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de forton voeding is niet je van het hij heeft 2 12V rails waar 18amps op staan
das 432 watts waarvan je er 125watts aan de cpu mag geven
dan hou je ongeveer 300watts over voor de videokaart

de voeding is opzig sterk genoeg maar deze voeding is wel van B kwaliteit (kan dus sneller kapot gaan)
 
past er gewoon in de kast is groot genoeg

die voeding is nogal duur
Coolermaster GX 650watts
deze is sterk genoeg en een stuk goedkoper (ook A-merk)
dan hou je nog wat geld over voor bijvoorbeeld een GTX560 HAWK edition videokaart die is sterker dan de HD6950
 
Laatst bewerkt:
Oké bedankt, dan zijn al mijn vragen bij deze beantwoord!


EDIT:
Ik heb nu een Coolermaster GX 650W + Sapphire Radeon HD 6950 besteld.

Bedankt voor de hulp :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan