Editor kiezen voor broncode

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric2001

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2001
Hallo,
Je zou kunnen kiezen met welke editor de broncode van webpages bekeken wordt i.p.v. het kladblok.
Je moet dan bij HKEY_LOCAL_MACHINE\ SOFTWARE\ Microsoft\ InternetExplorer\ ViewSourceEditor\ EditorName
Het pad van je editor opgeven. Nu staat ViewSourceEditor er niet bij. Als ik die zelf toevoeg dan werkt het niet. Doe ik iets verkeerd?
Eric

Laatst bewerkt:
Bart,
De standaard editor is kladblok, maar ik wil mijn eigen editor gebruiken (Homesite)
Eric

verkenner??

Hoi,

Kun je met de verkenner ook al tekstbestanden openen? Hiermee kun je toch alleen je harddisk verkennen.. dacht ik.. hmmz ik weet niet..

Als je in je browser nou eens op Tools -> Internet Options -> Programs. kun je instellen welk programma er gebruikt wordt..

suc6.

Cyp!

Klopt, ik bedoelde kladblok i.p.v. de verkenner. Heb het in de vraag aangepast.
En inderdaad kun je kiezen met welk programma, maar de keuze beperkt zich bij mij tot notepad, word of excel.
Eric

Homesite?

Homesite? Dat zal wel een programma zijn om site's te maken..

Ik denk dat deze software zichzelf niet profileerd als zijde een HTML editor.. Dit zul je inderdaad in je register moet aan passen.

Je kunt ook op een HTML bestand gaan staan (in explorer ofsow) en met shift ingedrukt op de rechtermuisknop drukken. Nu komt er een optie bij te staan nm.: "Openen with...." of "Run with...". Daarin kun je kiezen in welke programma HTML bestanden moeten worden geopend.
Je kunt alleen geen HTML meer bekijken door middel van dubbelklik met je Internet Explorer. HTML wordt dan voortaan in edit mode in Homesite geopend..

Groet,
Cyp!.

Hi,
Homesite is inderdaad mijn favoriete html-editor. Zodoende zou hij hem ook moeten zien. Als ik shift + rechtsklik krijg ik ook de optie Edit met Homesite.
Ik kan zelfs het bestandstype (html,htm) koppelen aan Homesite, maar ik gebruik de verkenner om het resultaat te bekijken en dat kan dan weer niet.
Ik wil alleen dat als ik op beeld - bron klik Homesite geopend wordt i.p.v. kladblok. De registertip kwam uit Tips & trucs 4.
Al met al toch wel moeilijk.
Eric

ik weet nie meer

Ja, dan weet ik het ook niet meer... Ik denk dat microsoft notepad gewoon een ingebakken tools is hiervoor. Dat dit ook niet aanpasbaar is..

Heb je niet perongeluk een register truck van win95 op internet overgenomen ?

Nee, de tip was voor 98/2000/ME en XP
Helaas, toch bedankt,
Eric

Nee Da,
Dan kan ik alleen kiezen uit notepad, word of excel
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan