Eee PC start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Heb hier de Eee PC 1000H van de buurman. De malware "Personal Internet Security 2011" had zich vastgebeten. Teruggaan (herstelpunt) kon maar enkele dagen en hielp niet.
Diverse onlinescanners erop losgelaten die hem wel bestreden, maar toch was er teveel "in de war".
Na de laatste onlinescan (Bitdefender) start Windowx XP niet meer door. Na het windowslogo met balkje begint het telkens van voren af aan. Alle opties uit de veilige modus geprobeerd, maar niets helpt. Ik denk zelf dat de winlogon defect is.

Volgens mij staat op D een recovery, maar hoe benader ik die?
Ik heb een docking voor de HD en kan op een andere pc de belangrijkste bestanden backuppen. Kan ik zo ook iets herstellen?

Kan ik via USB een CD-romspeler gebruiken om een soort recovery te doen? Er zit geen cd-speler in, dus op de een of andere manier moet hij van buitenaf benaderd worden. Een opstart te maken met USB?

Al met al: vragen en vragen, maar het ding moet wel weer eens gaan werken.

Wie helpt svp???

ik dacht dat je door f8 in te drukken bij opstarten de recovery console kan kiezen weet niet zeker. En ik weet ook niet zeker of je dan je bestanden kwijt ben

Nee dus...

ik dacht dat je door f8 in te drukken bij opstarten de recovery console kan kiezen weet niet zeker. En ik weet ook niet zeker of je dan je bestanden kwijt ben

Ja, was dat maar waar, maar via F8 ging ik naar veilige modus en ik heb ALLE opties uitgeprobeerd. Bij "Active directory terugzetten" kwam er wat actie en de melding dat de C en D goed is, maar verder niets geen verbetring...

Laatst bewerkt:
Dat is 'em !

Tijdens opstarten druk je op del of f2 om naar je bios te gaan hier kun je kijken in je bootmenu of je van usb kunt opstarten.

edit:
Als ik zo via google lees als er een recovery opzit dan de f9 toets,maar zal eens de handleiding erbij pakken mss.

en idd als die er op zit f9:Je Handleiding hoofdstuk 3.2:
http://support.asus.com/download/download.aspx?modelname=Eee PC 1000H/Linux&SLanguage=en-us

Kijk: dat bedoel ik nou! Die F9 was mij dus niet bekend. Eigenlijk een kwestie van wat googlen, maar daar hebben we helpmij.nl voor, toch?

Heb de HD via een universele HD-reader (Aanrader: je kunt er allerlei harde schijven aan hangen en vervogens via USB naar een pc sturen. Kost ca 20 euro)) aangesloten op een andere pc en de belangrijkste bestanden veilig gesteld.

Daarna die F9 en hupsakee: de fabrieksinstellingen terug.

Jongens: hartstikke bedankt. Het werkt weer!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan