een 3e harde schijf??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Is het mogelijk om een derde harde schijf toe te voegen in je pc-kast??

Ik heb er nu een van 60 gig en een van 160 gig
Echter herkent me pc die van 160 gig maar TOT 130 gig. :confused: Dit kwam omdat ik toen destijds op Win98 draaide. Later heb ik op H (schijf van 160 gig) win xp ERBIJ gezet. Maar nog steeds ziet hij maar 130 gig. Hoe haal ik die andere 30 tevoorschijn?

En hoe zou ik eventueel een 3de harde schijf moeten plaatsen. Die van 60 staat nu op Primary, en die 2e harde schijf van 160 staat op slave. (beide IDE)
IS het nu mogelijk om een 3de schijf te plaatsen en hoe?

Maximaal 4 ide apparaten in een computer zonder extra uitbreidingen.
de dertig gig kun je wel weer ophalen via
start configuratiescherm systeembeheer computerbeheer schijfbeheer en dan kun je de laatste dertig gig erbij halen.

4 IDE aansluitingen??? Ik zie er maar 2 op me moederbord...? 1 voor me 2 harde schijven (primary, slave) en 1 voor me cd-rom/dvd en brander (primary en slave)
Waar ga ik de andere 2 ergens vinden :cool:

Ik kan van die 30 gig alleen een nieuwe partitie maken kan ik hem niet meer "toevoegen" bij een andere partitie?

Geplaatst door puppie

de dertig gig kun je wel weer ophalen via
start configuratiescherm systeembeheer computerbeheer schijfbeheer en dan kun je de laatste dertig gig erbij halen.

Hoe gaat dat precies? want ik heb namelijk ook een schijfje van 45 Gig erin zitten waarvan er maar 31 herkend word.

Geplaatst door Diamond
4 IDE aansluitingen??? Ik zie er maar 2 op me moederbord...? 1 voor me 2 harde schijven (primary, slave) en 1 voor me cd-rom/dvd en brander (primary en slave)
Waar ga ik de andere 2 ergens vinden :cool:

Dat zijn er toch 4. Zoals puppie aangeeft. Wil een een 5° moet je een pci->ide kaartje bijplaatsen.

Geplaatst door vanzwam

Dat zijn er toch 4. Zoals puppie aangeeft. Wil een een 5° moet je een pci->ide kaartje bijplaatsen.

Ow op die fiets... en S-ATA.. is dat ook mogelijk??

Geplaatst door Paintje

Hoe gaat dat precies? want ik heb namelijk ook een schijfje van 45 Gig erin zitten waarvan er maar 31 herkend word.

Naar configuratiescherm en dan staat links ergens (onder xp in ieder geval) systeembeheer, en vervolgens computerbeheer.

Geplaatst door Diamond

Ow op die fiets... en S-ATA.. is dat ook mogelijk??

nu ga ik niet op de fiets maar kanjou moederbord dat wel aan s-ata.
ik denk dat een ide kaartje goedkoper is.

Geplaatst door puppie

nu ga ik niet op de fiets maar kanjou moederbord dat wel aan s-ata.
ik denk dat een ide kaartje goedkoper is.

S-ATA en IDE verschilt niet zoveel vind ik.
Maar waarom zou die dat niet aankunnen.

En me 4 IDE's worden toch gebruikt?? Cdrom, brander, harde schijf (60 gig) en harde schijf (160 gig)

Heb jij een s-ata aansluitingop jou moederbord zo nee dan zal die dat niet aankunnen.
maar ik ben niet helderziende en weet dus niet welk moederbord jij gebruikt.

Geplaatst door puppie
Heb jij een s-ata aansluitingop jou moederbord zo nee dan zal die dat niet aankunnen.
maar ik ben niet helderziende en weet dus niet welk moederbord jij gebruikt.

Een Epox 8KHa+..
maar je heb toch ook een S-ATA controller nodig??

Geplaatst door Diamond

Naar configuratiescherm en dan staat links ergens (onder xp in ieder geval) systeembeheer, en vervolgens computerbeheer.

:p Ja oke, zo ver was ik al maar hoe dan verder, ik zie nergens een optie van zoiets als voeg resterende 14 Gig toe aan partitie ofzo :confused:

Geplaatst door Paintje

:p Ja oke, zo ver was ik al maar hoe dan verder, ik zie nergens een optie van zoiets als voeg resterende 14 Gig toe aan partitie ofzo :confused:
Bij mij staan al me partities en de overige 30 gig...

:confused: Bij mij dus niet :confused: het stukje achter mijn I: schijf is grijs :rolleyes:

schijven.gif

Geplaatst door Diamond

S-ATA en IDE verschilt niet zoveel vind ik.
Maar waarom zou die dat niet aankunnen.

Omdat je Mobo GEEN S-Ata ondersteunt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan