een aantal vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeweetniet

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2005
Ik heb al een tijd een nieuwe pc maar er zijn nog flink wat dingen waar ik niet tevreden mee ben of die nog niet goed voor elkaar zijn zoals:

- ik heb windows 7....wat gebeurd er als ik die ga bijwerken naar 10 ?
- ik werk met explorer of chrome en dan met bv marktplaats dan wil ik de titel typen maar voorheen zag ik dan een soort witte balk met een voorstel tekst als ik hem al eerder had getypt en die krijg ik nu niet meer
- in explorer kan ik sommige sites niet meer openen wat zou ik daar aan kunnen doen ?

er zijn meer vragen maar eerst maar eens kijken of iemand mij hier verder kan helpen met deze vragen

Niet doen !
Windows 10 is een waardeloze besturing systeem.
Dat bezorgd je heel veel hoofdpijn (dat is mij advies)
Goetjes mieral..

Laatst bewerkt:
Niet doen !
Windows 10 is een waardeloze besturing systeem.
Dat bezorgd je heel veel hoofdpijn (dat is mij advies)
Goetjes mieral..

Waarop is dit gebaseerd? Je zegt dat het je veel hoofdpijn bezorgd maar waarom dan?

- ik heb windows 7....wat gebeurd er als ik die ga bijwerken naar 10 ?
Als je gaat bijwerken naar Windows 10 wordt je besturingssysteem dat je gebruikt geupdate naar de nieuwe Windows versie. Je programma's en instellingen zullen worden bewaard en na de upgrade werk je op de nieuwste versie van Windows. Echter wordt een kopie bewaart van je oude systeem. Eventueel teruggaan naar je Windows 7 omgeving is dus een mogelijkheid.

Door het upgraden van Windows wordt er geen nieuwe installatie uitgevoerd waardoor je Windows wellicht trager is geworden dan je huidige opstelling van Windows 7. Als je geupgrade hebt naar Windows 10 kan je de licentiecode uit je Windows uitlezen en door middel van een installatie CD Windows 10 opnieuw installeren. Nadeel is dat je dan wel alles kwijt bent en dus alles opnieuw moet instellen en installeren.
Ook kunnen er dan eventueel drivers missen, dus download deze van te voren.

Is hiermee je vraag beantwoord?

- ik werk met explorer of chrome en dan met bv marktplaats dan wil ik de titel typen maar voorheen zag ik dan een soort witte balk met een voorstel tekst als ik hem al eerder had getypt en die krijg ik nu niet meer
Wellicht heb je deze in chrome uitgezet. Hier lees je voor Chrome hoe je dit kan uitschakelen. Door de handeling andersom uit te voeren zet je deze weer aan:
https://support.google.com/chrome/answer/95656?hl=nl
Dus inplaats van het vinkje uit te zetten zet je deze weer opnieuw aan.

Internet explorer:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/internet-explorer/get-browsing-suggestions#ie=ie-11

- in explorer kan ik sommige sites niet meer openen wat zou ik daar aan kunnen doen ?
Hier moet je even een voorbeeld van geven en eventueel aangeven wat je te zien krijgt. Hier heb ik direct geen beeld bij of oplossing voor.

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust:thumb:

Ik houd het redelijk kort:

de opmerking van mieral slaat m.i. nergens op.
Ik ben op één van mijn 2 laptops na migratie naar 10 teruggegaan naar 7. (laptop uit oktober 2013) Reden? Nét even teveel kleine probleempjes / onhebbelijkheidjes en duidelijk trager startende browsers. Op mijn 2e laptopje (splinternieuw, met 10 als standaard OS) draait Windows 10 als een tierelier. Super tevreden dus over Win 10 op 1 van mijn 2 machines.

De opmerking dat 10 'waardeloos' is vind ik dus grote flauwekul.

Een ieder moet het m.i. gewoon uitproberen en daarna zélf conclusies trekken of 10 op zijn of haar machine 'lekker' draait.

Laatst bewerkt:
Precies, hier draait W10 prima op ssd. Na een upgrade naar W10 heb je 30 dagen de tijd om te zien of wat is. In die tijd kun je makkelijk terug naar je vorige OS omdat er een backup wordt gemaakt. Na 30 dagen wordt die backup verwijderd. Een reminder op je agenda kan dus geen kwaad...

Laatst bewerkt door een moderator:
Is m.i. niet eens nodig als je een goed draaiende Win 7 hebt, dan maak je simpel een systeembackup voordat je migreert. Bevalt 10 niet en heb je daarvoor 1,2,3 of 7 maanden nodig om dat te ontdekken? No problem, de gemaakte systeembackup van 7 is geduldig en ligt te wachten in een kastje........ maand in, maand uit, jaar in, jaar uit......

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan