• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een aantal werkbladen kopieren naar een nieuw bestaand

Status
Niet open voor verdere reacties.

serge007

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Hoi,

Kan er me iemand zeggen of he mogelijk is om een aantal werkbladen te kopieren naar een nieuw bestand met een gevraagde naam?
Dus ik heb een reeks werkbladen 170 en ik moet er steeds een paar daarvan naar een nieuw bestand kopieren met de naam van een persoon als bestand, de vraag is kan dit automatisch via VBA.

Greetz

Serge007,
Kan er me iemand zeggen of he mogelijk is om een aantal werkbladen te kopieren naar een nieuw bestand met een gevraagde naam?
Ja hoor dat kan.

Groet, Leo

Even helpen

Hoi,
Is het mogelijk me even op weg te helpen.
Ik heb een bestand van ongeveer 170 werkbladen. Waar ik dan een werkblad of drie of vier hangt af van de selectie, die moet ik kunnen kopieren naar een nieuw bestand in een map met een gevraagde naam ervoor

Greets,.

Serge007, Deze regel maakt van de geselecteerde sheets een nieuw workbook.
Code:
Sub CopieerTabs()

Windows(1).SelectedSheets.Copy

End Sub
Dan kan je daarna op de standaard manier het nieuwe workbook opslaan. Of moet dat óók automatisch? Zo ja, waar komt de naam dan vandaan? Waar moet het bestand worden weggeschreven? Moet het nieuwe bestand direct worden gesloten? Hoe selecteer je je tabbladen?

Groet, Leo

Hoi,

Het nieuw bestand moet op de c: opgeslagen worden. Het bestand moet eerst zijn werkbladen afdrukken en dan automatisch sluiten. De naam van het bestand zal steeds variëren en zou ik via een kadertje willen ingeven.
Wat selectie van de werkbladen betreft, dat weet hij al via een variable die zijn naam onthoud.
Alle werkbladen die ik wil kopiëren bestaat de naam enkel uit nummers.

Greets,
en thx voor het vlugge antwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan