Een 'als' functie invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Filosofical

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2011
Beste mensen,

Ik heb een website over het weer. Mijn vraag is nu bij dezen:

Via mijn weerstation wordt om de 5 minuten de gegevens ververst. Dit betekent bij de windkracht dat er bijvoorbeeld 30 km/uur staat, maar over 5 minuten 15 km/uur. Nu is het zo dat van 0 - 1 km/uur is 0 Bft, 2-5 km/uur is 1 Bft, 6-11 km/uur is 2 Bft, dus dat is een andere verdeling. Nou wilde ik graag dat op mijn website het aantal Bft te zien is i.p.v. de km/uur. Kan daar via html een soort formule worden ingebouwd?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Ruwweg:

Bft= Round ((kmh / 3,01)^0,6666)

Of je dat in kan bouwen hangt af of je een parser gebruikt zoals PHP.

Mijn website gaat via wordpress. Maar je kunt dus niet zeggen van, de waarde ligt tussen 0 en 2, dan 1 (Bft kun je als tekst toevoegen) ?

Ja, dat kan ook, maar uiteindelijk moet oftewel javascript of PHP die functie uitvoeren. Hoe wordt de meting van je station ingegeven op de webpagina?

je kunt dan de uitkomst eerst in php bewerken via bovenstaande formule voordat het geparsed wordt op je pagina

Mogelijk praten we een beetje langs elkaar heen ;)

PHP draait op je site zelf. als PHP nu correct je snelheid binnenhaalt in KM/u, dan kun je dat zelfde PHP script dat nu de data in KM/u levert ombouwen om de snelheid te leveren in bft.

Heb je misschien het huidige deel van het script als voorbeeld?

De PHP moet zo ongeveer worden:

PHP:
<?php
$input = 15;
echo round(pow(($input/3.01),0.6666));

?>

$input moet vervangen worden door de variabele die de km/u bevat. in het het geval van "15" echoed deze functie "3". 15 km/u is volgens de formule 3 bft. De conversie formule heb ik van het web (wikipedia), dus daar lever ik geen garantie op :P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan