een ander besturingssysteem installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piep28

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2011
Hallo,

Mijn vader heeft een 2e hands pc gekregen. Deze wil ik voorzien van een nieuw besturingssysteem.....
Het is een zakelijke pc geweest met een nog werkende windows XP professional (engels)incl een gebruikersnaam en ww. Verder geen cd of diskettes bij gekregen.
Info over pc: Het is een HP compaq dx2200 microtower met een product key.
Intel pentium 4 HT inside. Designed for windows XP, windows vista capable.
Dit is alle info die ik via de buitenkant kon verkrijgen...
Heb op het moment geen monitor dus kan er niet in.
Hoe kan ik nu het best te werk gaan?
Er mag gewoon XP home op terug of windows 7? (heb er een grotere geheugenkaart bij gekregen) Dit besturingssysteem wilt mijn vader best aanschaffen. Maar dacht dat ik miss een legitiem besturingssysteem ook wel kon downloaden?
Mijn gedachte was> HD formatteren en via microsoft, Xp of windows 7 downloaden via mijn laptop en dan op cd/ dvd branden en dan installeren...?
Of slaat dit alles nergens op?

Ik hoor het graag
Gr. Piep

Waarschijnlijk staat ergens op je kast een serial number van de werkende windows XP professional.
Als je dit er gewoon op installeert, er is vast wel ergens een trial van de xp professional te krijgen en dat je dan gewoon de serial number invult.
Eerst raad ik je wel aan om te kijken wat voor hardware er in zit.
En dan van de hardware de drivers op te zoeken.
En qua HD formatteren.
dit doe je al met de installatie zelf.
Gewoon de installatie over je oude installatie gooien en weg zijn je documenten etc.
Voor handleiding hoe dit moet moet je maar even zelf zoeken. maar hier zijn er genoeg van dat kan ik je wel vertellen.

Succes!

Een trial hiervan kan ik zo 123 niet vinden....
Als ik die trial heb kan ik dan later kiezen voor xp home? of miss 7? In het nederlands?
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
er staat nu op de pc windows xp professional.
hiervoor is die code ook bestemd. dus je moet windows xp professional.
Ik weet niet zeker of je computer windows 7 kan draaien maar dit zou je even kunnen checken met het volgende programma :
http://windows.microsoft.com/upgradeadvisor
Ik hoor het als er nog meer vragen zijn.

ok.... Xp prof. is ook niet erg lijkt me maar mijn vader wilt het graag in het nl.... Logisch op die leeftijd. Ik hoop snel bij hem langs te gaan. Die vragen komen wel... Haha

Ik kan het programma niet starten omdat ik de beheerder niet ben...?
Is er een manier om die hele beheerder zooi te verwijdern zonder password?

heb je wel enig idee hoe je zon installatie doet?

bet behulp van via je bios opstarten via de HDD en dan een gloednieuwe installatie erover doen.
Als je niet weet hoe dit moet, laat dit doen of zoek even een handleiding

ik heb het nu over de upgrade advisor. Wilde nl eerst kijken of windows 7 er op kanmaar zelfs dat kan ik niet doem omdat ik de beheerder niet ben

Hoi !

Dat gaat dus niet lukken zonder hulp van de (vroegere) systeembeheerder.
Tenzij je zijn inlog-gegevens hebt......

In 'n bedrijf kunnen de werknemers niets aan 'n PC veranderen; dit i.v.m. beveiliging.

Maar start je op van 'n Windows-XP CD, kun je formatteren en daarna opnieuw installeren m.h.v de Win-code op de kast.
Tenzij het bios ook beveiligd is (wat mij niet zou verbazen.....)

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan