Een andere soort geheugenkaart gebruiken erg ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cisco18

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2003
Dag allen ,

Ik had laatst een 512 mb pc2700 geheugenkaart gekocht. Deze geheugenkaart was echter defect toen ik hem voor een andere wou inruilen bleek de pc2700 op te zijn. Ik heb toen een andere soort geheugenkaart meegekregen ik dacht de pc3200. Van de verkoper kreeg ik te horen dat hij van zelf terug schakelt. Deze geheugenkaart heb ik aangesloten en werkt tot nu toe goed. Alleen is mijn vraag of het geen kwaad kan dat ik verkeerd geheugenkaart gebruik ?

Als het om 1 strip in totaal gaat en hij werkt dan lijkt mij dat je moederbord dit type geheugen ondersteunt.

aanvulling:
ook weer deze nieuw dus ff niet iets sneller dan je oude geheugen.
als je alleen deze in de pc heb zou ik later als het nodig is nog eens een van pc3200 bij nemen.

aanvulling:
ook weer deze nieuw dus ff niet iets sneller dan je oude geheugen.
als je alleen deze in de pc heb zou ik later als het nodig is nog eens een van pc3200 bij nemen.

En waarvoor is dat dan ?
Ik heb er twee inzitten 1 van 256 pc2700 en die ander dus van 256 pc3200.

Uit je eerste bericht haalde ik dat je 1 strip had 512MB op PC2700 en die had omgewisseld tegen een PC3200.

Nu blijkt dus dat je het over een 256MB exemplaar had. Als dat niet zo is dan lijkt mij dit bericht duidelijk genoeg om je te melden dat het (voor mij in ieder geval) een warrig verhaal is.

Tot nu toe kan ik wel concluderen dat je moederbord zeer zeker PC3200 ondersteunt en daarom werkt die nieuwe module wel. Hij draait nu dus op PC2700 wanneer je daar al een module van hebt.

Het geheugen (net als een hardeschijf) draait altijd op de snelheid van de langzaamste.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan