Een bepaald bereik printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan007

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Hallo,

Wie kan mij vertellen hoe ik moet handelen om bij het afdrukken een "van - tot" datum periode te kiezen? Dit zelfde zou ik ook willen doen met het kunnen bepalen hoeveel pagina's er moeten worden afgedrukt.

alvast dank.

PS: Wie weet een website waarbij gratis databases voorbeeld kunnen worden gedownload?

Om een selectie te maken op basis van datums kun je in de bron van het rapport een query gebruiken met een Between criterium op dezelfde manier als je dat doet bij een normale query. Je hebt dan een datumveld, waar je als criterium zet:
Between [Begindatum] And [Einddatum]. Dit werkt perfect als je de parameters Begindatum en Einddatum ook nog eens vastlegt in de onderliggende query (Menu <Query>, <Parameters>) als datumvelden. De namen die je in het menu Parameters vastlegt, moeten letterlijk overeenkomen met de namen die je in de Between opdracht gebruikt.
Op de website van Microsof vind je wel een paar aardige voorbeelden, en bij Helen Feddema en Acces Power ook. Hier vind je ook veel tips en trucs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan