Een bepaalde code werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kantersjojo

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Goededag ik heb een soort van probleempje.

Ik ben HELEMAAL niet goed in Visual Basic (ik ben bezig met van alles te leren) dat jullie dat weten, dat jullie niet zulke moeilijke antwoorden geven :p

Oke dit is mijn probleem:

Ik ben een programmatje aan het maken met VB, dit programma opent een internet site via WebBrowser, die WebBrowser start met deze site:
Code:
http://www.xtremetop100.com/in.php?site=1132201832
dan is het de bedoeling dat je op die site een security code invult voordat je (in dit geval een spel) kan spelen.
Hier een voorbeeld van hoe dat programmatje eruit gaat zien.
Als je dus niet die security code hebt ingevult(en niet op de vote knop hebt gedrukt) wil ik dat je een error krijgt als volg
Code:
Msgbox("You did not vote yet please vote",,"Error")

Je kan deze error vermijden door te vote' want als je op Vote klikt gaat hij door naar deze site:
Code:
Xtremetop100.com/maplestory

als iemand mij zou kunnen helpen met dit te code'n ben ik je heel erg dankbaar.
'
Hier een voorbeeld, van wat dus niet werkt, van de code die ik heb bedacht:

Code:
If WebBrowser1 = "http://www.xtremetop100.com/in.php?site=1132201832" Send 

Else WebBrowser1. = "xtremetop100.com/maplestory" Then send
Process.Start ("MapleStory.exe")
Me.Close 

End

ps. ik wist op het begin al dat dit niet zou werken maar mischien snapt iemand van jullie hoe ik dit wel kan laten werken heel erg bedankt alvast.

Hier is mijn VB project: http://www.mediafire.com/?gw53yqkijqz

Laatst bewerkt:
Ik snap het niet helemaal wat de bedoeling is.

sluiten doe je zo:

Code:
Me.Close()

Nou het is de bedoeling dat voordat Maplestory.exe begint je moet stemmen op het spel (dit helpt dan om het spel hoger op te rijgen in een ranking ervan)
en als je dan op de Play knop drukt krij OF die error of mplestory.exe

Laatst bewerkt:
Om te kijken wat de huidige adres van de webbrowser te krijgen, gebruik je de UrI Property

Dus If WebBrowser1.UrI = "www.google.nl" Then etc

Wat belangrijk is, is dat je het tussen aanhalingstekens zet. Dat is om aan te geven dat het letters zijn en geen ding in je programma.

En de UrI Property is om te kijken wat de adres is, niet om te veranderen. Daarvoor heb je
Code:
WebBrowser1.Navigate ("www.google.nl")

En om programma's te starten gebruik je dit:

Code:
Process.Start ("C:/Nexon/Maplestory.exe")

Ik weet niet echt de directory van MapleStory maar als het verkeert is, moet je het veranderen.

Uiteindelijk zou het dit moeten worden:
Code:
If WebBrowser1.UrI = "http://www.xtremetop100.com/in.php?site=1132201832" Then 

Else if WebBrowser1.UrI = "xtremetop100.com/maplestory" Then
Process.Start ("C:/Nexon/MapleStory.exe")
Me.Close 

End If

Dit is al een SUPER begin ! alleen krijg ik dez error :eek:

Code:
Error	1	Overload resolution failed because no accessible '=' can be called with these arguments:
    'Public Shared Operator =(a As String, b As String) As Boolean': Value of type 'System.Uri' cannot be converted to 'String'.
    'Public Shared Operator =(uri1 As System.Uri, uri2 As System.Uri) As Boolean': Value of type 'String' cannot be converted to 'System.Uri'.	C:\Users\MR\Desktop\Test\MaplehollandTest\MaplehollandTest\Form1.vb	12	12	MaplehollandTest

en dan eronder

Code:
Error	2	Overload resolution failed because no accessible '=' can be called with these arguments:
    'Public Shared Operator =(a As String, b As String) As Boolean': Value of type 'System.Uri' cannot be converted to 'String'.
    'Public Shared Operator =(uri1 As System.Uri, uri2 As System.Uri) As Boolean': Value of type 'String' cannot be converted to 'System.Uri'.	C:\Users\MR\Desktop\Test\MaplehollandTest\MaplehollandTest\Form1.vb	15	16	MaplehollandTest

en dit is de afbeeldig ervan als je die wilt zien =D

Klik hier A.U.B.

ps. ik het de "i" van UrI veradnert in een "L" volgens mij had je er namelijk een Uri van gemaakt.

Waarschijnlijk heb ik uri getypt ipv url en moet je uri dus vervangen in url.

dat heb ik gedaan en nu geeft hij die error aan die in de post boven de jouwe staat :P:thumb:

Als het goed is werkt deze code wel:

De fout zat hem erin je vergelijkt een Uri met een String.
Nu zetten we de Uri eerst om in een String en kan je ze vergelijken:thumb:

Code:
        If WebBrowser1.Url.ToString = "http://www.xtremetop100.com/in.php?site=1132201832" Then
            MsgBox("You did not vote yet please vote", , "Error")

ElseIf WebBrowser1.Url.ToString = "xtremetop100.com/maplestory" Then
            Process.Start("C:/Nexon/MapleStory.exe")
            Me.Close()

End If

Helemaal top van je !

Alleen heb ik nu nog 1 probleem.

waneer ik de .exe maak

en hem opstart laat het geen internet pagina zien. Hij zegt dat de internet pagina niet bestaat.

maar in de debug laat hij hem wel zien o.O

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan