• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een bepaalde range printen m.b.v. printknop in VBA

• Onderwerp starter Onderwerp starter HUTD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HUTD

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2012
Hallo,

Op een excel tabblad heb ik een bepaalde range van C36:M62 die ik graag geprint wil hebben.
Nu ben ik wel bekend met vba maar dit heb ik nog nooit gedaan.
Ik wil gewoon een knop maken waarop ik kan klikken waarna vervolgens het afdrukvoorbeeld zich opent en ik alleen nog maar op afdrukken hoef te klikken. (Of in dit afdrukvoorbeeld moet ik nog de printer aan kunnen passen, naar pdf of gewoon naar papier).

Maar hoe kan ik dit maken met gewoon een simpele knop op het zelfde tabblad die bijvoorbeeld in het vakje N62 staat??

Ik kom er niet aan uit.

Hopelijk hebben jullie een simpele code.
De knop kan ik zelf wel maken ;)

Alvast bedank

Code:
Sheets("Naamvanjeblad").Range("C36:M62").Printpreview

Harstikke bedankt Rudi,

Alleen vraag ik me af hoe dat ik vanaf printpreview een pdf kan maken. Want als ik nu afdrukken doe kan ik alleen fysiek een blaadje printen.
Moet de vba code aangepast worden hiervoor?

alvast bedankt!

Vanuit PrintPreview kan je geen pdf maken. Je zal dus een macro moeten maken die je de mogelijkheid geeft om ofwel het bereik op te slaan als pdf of PrintPreview openen om af te drukken op papier.
Als je beschikt over Xl2007 of hoger is het opslaan als Pdf op te slaan simpel in een macro te verwerken met de methode ExportAsFixedFormat.

Kan ik dat dan ook gewoon doen met de formule die jij gegeven hebt?

Sheets("Naamvanjeblad").Range("C36:M62").Printpreview
Alleen dan iets met ExportAsFixedFormat

Code:
Application.Dialogs(xlDialogPrint).Show
Hiermee zie je het printvenster.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Dankjewel, het werkt!

Helaas heb ik nog een vraag(je)

Nu bestaat mijn excel werkmap uit een 5 tal tabbladen
En nu wil ik alle bladen met een druk op de "knop" in de juiste range geprint hebben.

Dus blad 1 bijv ("A1:F30")
blad 2 bijv ("A1:F26")
blad 3 bijv ("A1:H14")

Hoe kan ik dan een gecombineerde pdf krijgen met behulp van vba?

Het lukt me niet om alle bladen te tegelijkertijd te selecteren in de juiste range en dan de formule te gebruiken als hierboven...

Als jullie me kunnen helpen..
Alvast bedankt!

Kopieer alle bereiken naar een tijdelijk werkblad zodat ze onder elkaar komen te staan en exporteer dit volledige bereik dan naar een pdf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan